1

Onderwerp: PME pannen, ik word er zo moe van........

Een tijdje geleden heb ik de hoge pannen van PME gekocht. Heel blij was ik er mee, ook breeduit hier verkondigd  :s

De eerste paar biscuits gingen goed, daarna alleen maar lucht onder de rand.

- dr oetker spray: lucht eronder
- dr oetker spray, uitgesmeerd met keukenpapier: lucht eronder
- dr oetker spray, uitgesmeerd met keukepapier, laagje bloem:   
   lucht eronder
- wilton cake release: lucht eronder

Ik begin een beetje spijt te krijgen van mijn pannen...

Iemand toch nog de gouden tip?

2

Re: PME pannen, ik word er zo moe van........

geen idee maar ik gebruik eigenlijk altijd gewoon boter in mn bakvormen... dat doe ik met zo een siliconen kwastje en nooit ergens last van.. maar ik heb niet die hoge... dus ik zou het niet weten :S

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

3

Ik heb ook eens gelezen dat door sommige sprays er lucht onder kan komen. Zeker wanneer je teveel gebruikt, of het te lang of kort van te voren hebt ingesprayd. Ik gebruik ook gewoon boter.
En of ze nou hoog of laag zijn moet niet uitmaken, denk ik...
Ik zweer bij mijn PME-bakpannen  :)

4

Als je bakspray gebruikt moet je deze niet van te voren schudden (wat veel mensen uit gewoonte wel doen). Ik spuit direct in en ga even met mijn vinger langs de onderste rand, nooit last van lucht.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

even in laten trekken helpt ook, dus eerst sprayen, dan mixen bijvoorbeeld.

en niet uitsmeren met een keukenpapieren, maar de spray bijna weghalen met een keukenpapiertje in de hoeken :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Esther68 schreef:

Ik heb ook eens gelezen dat door sommige sprays er lucht onder kan komen. Zeker wanneer je teveel gebruikt, of het te lang of kort van te voren hebt ingesprayd. Ik gebruik ook gewoon boter.
En of ze nou hoog of laag zijn moet niet uitmaken, denk ik...
Ik zweer bij mijn PME-bakpannen  :)

Ik schreef dit ook niet zo handig. Hoog of laag maakt inderdaad niet uit lijkt me :lol:

Maar we geven niet op, ik blijf proberen  :s

7

Ik gebruik ook altijd gewoon boter en smeer dat uit met een bakkwastje. Nooit lucht eronder. Dus het proberen waard.

Groetjes Maji

8

ik ook boter... geen problemen

9

ik heb altijd bakspray....ik spray eerst de pan, dan bekleed ik em met bakpapier, dan weer sprayen en dan ga ik mixen en bij de tijd dat de pan in de oven gaat is het goed.....je kan het proberen?

Groetjes Christa!