1

Onderwerp: crisco

Heey,

Ik had ff een vraagje in verband met crisco. Ik zou haartjes willen maken (met sugargun) voor op men geboetseerd ventje en ik heb op dit moment nog geen crisco. Kan ik iets anders gebruiken in de plaats, iets dat iedereen bijvoorbeeld in huis heeft? Mss een bepaalde soort van plantaardige vetstof die gewoon in elke supermarkt te vinden is?

Bedankt!x

2

Re: crisco

Je hebt daar niet perse crisco voor nodig hoor, ik gebruik het met mijn marsepein en sugergun eigenlijk nooit.

Je kan eventueel als je toch iets wilt gebruiken frituurvet gebruiken.

Frituurvet? Ok :)
Ik heb mijn fondant er proberen door te krijgen maar ik heb totaal geen kracht genoeg :p. Ik heb namelijk geen 'echte' sugargun maar een primitief ding waar je zo nog moet doordrukken (hetzelfde systeem als een spuitje :p )

Bedankt!

4

Met fondat is het idem wel handig dat je er wat crisco doorheen kneedt. Ook even goed opwarmen in je handen wil wel eens helpen.

5

fondant eventjes een seconde of 10 in de magnetron (niet te lang!) en dan vliegt ie uit de sugargun! Geen crisco voor nodig. Je kunt evt. ook een klein beetje zonnebloemolie o.i.d. aan de binnenkant van de sugargun smeren, maar niet te veel want de smaak is niet echt lekker en de fondant gaat er van glimmen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Ik heb er een knoflookpers voor aangeschaft, voor korte haartjes werkt dat prima.

7

ik gebruikte gewoon frituurvet (zo'n blok) nu heb ik crisco....maar werkt hetzelfde

Groetjes Christa!