1

Onderwerp: Welke fondant?

Help!! Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie zoveel merken fondant en weet niet welke het meest geschikt is. Ik wil ermee bekleden en boetseren. Moet ik dan 2 verschillende merken kopen? Als de fondant teveel uithardt lijkt me dit niet lekker om te bekleden en andersom moet een boetseerseltje wel uitharden.  Wie weet raad?

2

Re: Welke fondant?

De meeste mensen gebruiken hier de Bakels emmers van 5 kilo.
Ik ben gek op de MMF voor het bekleden, de bloemen en de platte decoraties.

Maar het komt er eigenlijk op neer dat je dat moet kiezen wat je het lekkerste vind :+ . En daar kom je alleen maar achter door het een keer te gebruiken :s . Dan kan je ook gelijk ontdekken wat jij het makkelijkste vind werken (ook niet onbelangrijk)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Idd heel persoonlijk!
Ik gebruik MMF, vind het lekker, makkelijk te verwerken. Met tylose erdoor kun je er ook mooie bloemen of boetseersels mee maken!

4

Joyce84 schreef:

Idd heel persoonlijk!
Ik gebruik MMF, vind het lekker, makkelijk te verwerken. Met tylose erdoor kun je er ook mooie bloemen of boetseersels mee maken!

He wat grappig ik heb altijd het idee dat de tylose niet echt werkt bij de MMF :/ . Toch iets langer laten intrekken waarschijnlijk :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

ik heb zojuist een emmel van callebaut besteld, ben erg benieuwd wat die gaat doen ik vind de andere regalice en pettinice rolfondant allebei een beetje slapspul om mee te werken maar wel redelijk lekker ( ben al met al toch fan van marsepein) en idd tylose als je gaat boetseren!

6

Ottolien schreef:
Joyce84 schreef:

Idd heel persoonlijk!

He wat grappig ik heb altijd het idee dat de tylose niet echt werkt bij de MMF :/ . Toch iets langer laten intrekken waarschijnlijk :+

Het gaat wel, ik heb alleen maar MMF in huis.. voor mijn gevoel heb ik bij MMF wel ietsjes meer tylose nodig als bij Bakels bijvoorbeeld.

7

De bakkels fondant is dat het zelfde als de Ballice fondant die nu  bij de leukste in de aanbieding is ??????
Ik bedoell de 5kg emmer

8

Altijd de Bakels (Pettinice hier). Zeker goed voor decoraties, want het hardt uit.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Ik heb net een emmer van Zeelandia binnen,en ik ben gelijk verkocht!!!!Veel fijner om mee te werken en voordeliger  :Y

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

10

sweet dreams schreef:

Ik heb net een emmer van Zeelandia binnen,en ik ben gelijk verkocht!!!!Veel fijner om mee te werken en voordeliger  :Y

bedoel je rolfondant van Zeelandia ? Hoe heet die dan want die ken ik nog niet.