1 Laatst bewerkt door angelfire_870 (09-12-2010 10:21)

Onderwerp: Trakteren KDV, topping?

Hoi allemaal,
Ik werk op een kinderdagverblijf en wilde mini cupcakes voor de kinderen maken om voor mijn verjaardag te trakteren. Alleen vraag ik me nu af wat voor topping ik het beste kan gebruiken, ben een beetje inspiratieloos.
Een toef van bijv. botercreme of icing lijkt me niet geschikt voor die kleine buikjes.
Maar wat dan wel?
Ik heb geen fondant/marsepein etc. dus dat is geen optie.
Glazuur zou wel kunnen maar dat lijkt me zo saai..
Iemand nog leuke tips?

2

Re: Trakteren KDV, topping?

marshmallows? en  deze in plakjes knippen hier dan bv een berekopje van maken?

Groetjes Maron

3

mijn zoontje van 5 lust geen botercreme (al doe je er gelijk welke smaak in), dus dat zou ik persoonlijk ook niet doen

Maar royal icing lust hij wel...en ik dacht dat royal icing eiwitglazuur was  :D

Of chocoladeganache overgieten?

En kan je versieren met gekleurde hagelslag, of m&m's,...?

Of je maakt zelf je fondant met marhsmallows, poepsimpel en dan zit er MM smaak in ;-)

En met de zoekfunctie hier vind je dames die ALLES kunnen met (mini) cupcakes  :P

succes!! en pics tonen  ;)

Bedankt voor de reacties!
Royal icing word hard, weet niet of ik dat wel aandurf met die tandjes!  :D
En ik heb helemaal geen uitstekers dus zelf fondant maken is geen optie.

Je zegt dat glazuur je saai lijkt, nou ik heb er nog nooit een kind over horen klagen ;)
Die kleintjes zijn ook al blij met kale CC, gok ik zo.

Ik zou gewoon wat glazuur en verschillende versierselen. Een echte dappere leidster laat ze de CC zelf versieren  :D

Groetjes Karine

6

angelfire_870 schreef:

Bedankt voor de reacties!
Royal icing word hard, weet niet of ik dat wel aandurf met die tandjes!  :D
En ik heb helemaal geen uitstekers dus zelf fondant maken is geen optie.

Mijn zoon was gisteren een cakeje met royal icing aan het eten.. nou ja, aan het likken  :lol:  :lol:

Als je geen uitstekers hebt, bij Action hebben ze meestal setjes voor weinig geld. En er is natuurlijk altijd suikerstrooisel  :)

Kaatjekikker schreef:

Je zegt dat glazuur je saai lijkt, nou ik heb er nog nooit een kind over horen klagen ;)
Die kleintjes zijn ook al blij met kale CC, gok ik zo.

Ik zou gewoon wat glazuur en verschillende versierselen. Een echte dappere leidster laat ze de CC zelf versieren  :D

Ja ik weet dat kinderen blij zijn met iets heel simpels, misschien wil ik ook wel teveel.  :D
En zelf versieren is ook leuk ja, heb vorige week met taaitaai poppen gedaan, was wel een hele hoop werk met 16 koters ;-)