1

Onderwerp: VrijeTijd Tv aflevering 7-12-2010

hallo!
Deze week was er op Vrijetijd Tv (nederland 2, zie uitzendinggemist) Marsepeinen taarten maken.
Heel erg leuk. Maar deze dame smeert haar taart af met slagroom.
Ik vond dit een beetje vreemd omdat ik zelf heb gemerkt wat het vocht van de slagroom met je marsepein doet. Niet veel goeds..
Ze pakt haar taart echter wel goed in met plastic folie.
Iemand ervaring met deze manier?
Ik hou zelf niet zo van botercreme dus het zou een goede vervanging zijn. Vind het zo raar als ze iets op tv laten zien terwijl het helemaal niet werkt..

Re: VrijeTijd Tv aflevering 7-12-2010

iedereen heeft een eigen manier van werken :)

Maar moet daar wel bij zeggen dat petra zegt dat ze slagroom + -versteviger afsmeert, maar ondertussen smeert ze af met patikrem (te vinden via de zoekfunctie wat dit is, heet ook wel bleu band classique)

Dat met die folie, dat raad ik je niet aan. Je beschadigt snel je taart hierdoor en je taart kan, mits er geen sterk geurende producten in je koelkast liggen, prima kaal in de koelkast :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

misschien kun je een smaakje door je botercreme doen zodat je het wat lekkrder vindt?
maar, als je niet al te dik afsmeert proef je botercreme amper, toch??

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Ik zag dat er meer mensen op het forum een zelfde soort vraag hadden gesteld.

Smeer nu inderdaad af met een heel dun laagje botercreme en dan proef je er niets van inderdaad.
Heb pas een paar taarten gemaakt dus nog zoekende naar verschillende smaken en manieren van taarten decoreren.
vond net ook dat je kan afsmeren met chocolade... mmmhhh haha

5

Ik bekleed mijn taarten met marsepein. Mijn taart smeer ik af met botercreme 1:1 met 1 theelepel amandel essence. De smaak van de botercreme lijkt hierdoor te versmelten met de marsepein, dus geen vieze boterhap  :thumb: