1

Onderwerp: Stapelen, toch stutten met sateprikkers? Even lezen wat mn idee is...

Ik ga morgen voor t eerst stapelen en nou lees ik overal geen sateprikkers te gebruiken en geen rietjes. Maar wat denken jullie van een combi? 3 prikkers in een rietje? Dat moet toch stevig genoeg zijn? Heb niks dikkers in huis en geen tijd om nog te shoppen. De taart staat er trouwens wss maar een minuut of 5 bovenop... Dan ist aanvallen en blijft de onderste taart over voor savonds...

2

Re: Stapelen, toch stutten met sateprikkers? Even lezen wat mn idee is...

ik heb tot nu toe steeds gestapeld met sateprikkers en dat ging prima. gewoon goed op maat maken en voldoende in de onderste taart prikken. mijn taarten zijn 20 en 26 cm groot...

3

Ik stut met Kit Kat, gaat (heel erg) prima en zo hoef je niet op te letten dat je het vantevoren uit de taart haalt......

(Zou niet willen dat iemand vergeet de satéprikkers eruit te halen....)

4

Moet kunnen hoor. Rietjes worden ook wel gevuld met fondant en dat lijkt mij minder stevig...

5

ik stut nu met houten dowel maar vindt dit niet echt prettig op maat maken omdat ik ze nooit mooi recht krijg.

dan ga ik ook maar eens een keer sateprikkers gebruiken. ik neem aan dat ik er dan wel wat meer nodig heb dan met dowels.....

N-Joy Cakes

6

Waarom kun je eigenlijk niet met rietjes stutten??

groetjes Wilma

7

Rietjes met eventueel een stokje erin dat hij niet kan doorbuigen lijkt me prima hoor! Ik gebruik meestal dikke bamboe stokjes (maisprikkers) of voor echt grote de plastic dowels.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Nou, 2 sateprikkers in een rietje past precies en zou volgens mij perfect moeten werken. Ik heb het alleen niet meer toegepast en heb de bovenste taart heel kort ongestut op de onderste gezet, puur voor de foto. Daarna snel eraf gehaald en eerst de bovenste aangesneden voor vriendinnen met kindjes (voor de 1e verjaardag van mn dochter) en savonds de 2e aangesneden voor de familie.
Ze waren beiden prachtig. Moet echt snel een parade doen haha!

Maar sateprikkers kunnen dus prima in een rietje. Het voelde superstevig aan maar was dus uiteindelijk niet nodig omdat ie er maar 2 minuten bovenop heeft gestaan ;)

9

Ik heb nog nooit met sate prikkers gestut, maar wel met rietjes. Ging altijd goed.  Ben altijd bang voor splinters van de sate prikkers, omdat die wel makkelijk breekbaar zijn.

Ik ben nu overgestapt naar wilton dowel rods : klik
die zijn veel steviger en je hoeft er niet veel van te gebruiken.

Groetjes Tweety!

10

ik gebruik ook gewoon rietjes, en dat gaat prima!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

11

ben een beginner en heb nooit een stapeltaart gedaan(nog niet0 maar zet je die taart dan zo op de andere of nog wel op zo'n 'plankje'? groetjes masja

12

Ik heb tot nu toe alleen met houten dowels gestut, gaat prima.
Als je stapelt heb jeje taart doe je stutten en dan zet jeje 2e taart erop. Onder je 2e taart ligt wel een karton als onderbord en eventueel kun je nog wat botercreme smeren dat het plakt.

Het staat warrig maar heb barstende hoofdpijn Sorry!

13 Laatst bewerkt door fruitcake (08-12-2010 15:58)

Ik stut altijd met Kitkats, vind ik wel zo vriendelijk staan en werkt prima!