1

Onderwerp: kleine kids cake-jes versieren

Ik wil aankomende zaterdag 7 kleine kinderen <4 jr een aantal cake-jes laten versieren, ik heb wat strooisels en hageltjes en smarties gekocht. Het zal niks bijzonders worden, maar dan zijn ze ff bezig en hebben ze wat te snoepen, ipv taart.

Kan ik (gekleurde) botercreme maken en daar de cake-jes mee laten besmeren? en dan laten decoreren?
Ik heb dat ooit eens een moeder zien doen met gewone boter of chocopasta, maar dat vind ik echt niks.
Botercreme gaat  toch beter?
Het gaat op gewone, gekochte ronde cake-jes.

Misschien iemand tips / andere suggesties?

Kooppie

2

Re: kleine kids cake-jes versieren

Ja botercreme lijkt mij heel veel lekkerder dan gewone boter! Chocopaste is voor de kinderen misschien ook wel lekker. Misschien leuk als ze kunnen kiezen?
Ik vind zelf deze botercreme het lekkerst. Met kinderen kan je dan wel beter eiwitpoeder ipv rauwe eiwitten gebruiken.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

3

Het gaat me wel meer om het maken / verwerken / gemak / plakfactor enzo, dan de smaak, als ze daar al kieskeurig in zijn hihih

4

Dan denk ik dat botercreme wel beter is dan chocopasta. Het is veel minder taai en kleverig dus makkelijker te smeren voor kleine kinderen.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

5

Boetercreme en chocopasta zijn makkelijk, omdat het niet hard wordt.  Chocolade en glazuur is snel werken. Maar mij dochter van 3 vindt dit wel leuker en lekkerder (steeds handjes aflikken).
Ik zelf vindt de witte chocopasta erg lekker op ongevulde cake-jes.
Deze maak ik extra zacht, door het een paar seconden in de magnetron te zetten. Het smeert dan ook makkelijker en dunner.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Ik heb het met 4 kids gedaan onder de 5 en heb chocopasta gebruikt en deze iets vewarmd zodat ze die konden dopen.
Pasta in ene klein bakje en dan dopen met het cakeje.
Daarna versieringen erin drukken of strooien.

Ik had trouwens ook wat bloemetjes gemaakt van fondant (al van te voren, ze zaten al in een doosje toen ze kwamen) die ze mochten gebruiken.
Wat witte pareltjes, sprinkeltjes (gekleurde hele kleine balletjes).

De cc´s heb ik indie bakjes gebakken van dr. oetker, lekker gezellig kleurtje!

Niet vergeten, foto´s maken!
Leuk!!