1

Onderwerp: Margarine (voor op brood) geschikt voor cupcake toef?

Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij vertellen of ik margarine voor op brood ook kan gebruiken om toeven voor op cupcakes te maken? Ik wil er dan botercreme mix en een patidess smaakje door heen doen.

Ik kan namelijk gratis aan grote bakken van dit spul komen ;)

Groetjes

www.taarterijvanmarij.tk
NU: Ik zoek TAARTEN om te oefenen!

Re: Margarine (voor op brood) geschikt voor cupcake toef?

Persoonlijk lijkt me dit echt niet lekker  :nooo
Maar je kunt het allicht eens proberen natuurlijk.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Mij klinkt het niet zo lekker en ik DENK dat dit te zacht word als je dat buiten de koelkast zou bewaren, dat je toef gaat inzakken-uitlopen....

Maar misschien dat er andere lady's zijn die dat zeker weten??

Persoonlijk vind ik dat je dan beter of roomboter of creamcheese
kan gebruiken voor een toef, maar da's mijn mening! :P

4

net zoals Suuz...lijkt het me niet echt leker...maar ik zou het ff uit proberen want vind jij het mischien wel super lekker..... ;)
Ik denk zelf ook dat je toeven er niet zo stevig mee worden ....maar kan het mis hebben hoor

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

5

lijkt me niet lekker :nooo  maar smaken verschillen hoor.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

In Margarine etc voor op brood zit toch vaak meer water?

Geen idee of dat werkt maar ik denk dat er dan ook een grotere kans op schiften is. Maar je zou het is moeten proberen idd.  :)

7

Ugh, jakkus, moet er niet aan denken!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Ik had inderdaad ook meteen zoiets van ieuw!!  :o  maar heb het dan ook nog nooit uitgeprobeerd, maar je kan het allicht eens uitproberen natuurlijk.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

9

Ik gebruik eigenlijk altijd margarine (Blue Band) en heb daar nooit negatieve reacties op gehad. Ik maak de botercreme volgens Amerikaans (?) recept met Crisco. Maar 't is maar net wat je smaak is. 
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit een toef heb gemaakt, maar weleens de cc's aardig opgespoten met de creme.

10

Lijkt mij ook niet lekker  :nooo . Ik had laatst roomboter van Campina ipv AH-merk (die ik altijd gebruik). Deze boter is iets zachter en daardoor de toef ook. Met margarine denk ik dat het nog zachter wordt..

11

Gewoon proberen! Ik heb wel'es Wajang boter moeten gebruiken voor kindjes die met een allergie zaten te hannesen. En dat ging prima. Ook de smaak was helemaal niet slecht. Eigenlijk gewoon lekker! Denk dat ik toen wel meer suiker heb gebruikt, dat maakt het altijd wat steviger.

Mijn advies zou zijn, als je die margarine kunt krijgen (gratis of voor een zacht prijsje). Gewoon doen en lekker experimenteren. Margarine is een stuk magerder dan echte boter en dat ik voor velen weer interessant. Wordt gewoon een expert op 'light' BC gebied  :D

Met zoete groet! Akire

12

Wendy83 schreef:

Ik gebruik eigenlijk altijd margarine (Blue Band)

Maar bedoel je dan ook voor op brood? De gewone harde margarine kan ik me wel iets bij voorstellen, die zou ik zelf in nood ook nog wel gebruiken als ik geen boter in huis heb, maar de smeerbare variant voor op brood denk ik niet hoor. Maar je kan het inderdaad altijd proberen, er zitten tenslotte genoeg andere stoffen/smaken bij dat het misschien nog wel goed te doen is.  Ben wel benieuwd  eigenlijk :Y

Er wordt ook gesproken over wajang boter, maar dat is toch ook een harde boter, net zoiets als margarine? en geen smeerbare voor op brood, of vergis ik me nou? :think:

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

13

Wajang is zo'n pakje van 250gr 'harde' boter... je bent niet in de war  ;)

Heb het nog nog met kuipjesboter geprobeerd..., als Mijzelf dat bedoelt. Tja. Misschien met klopfix erdoor.... voor de stevigheid. Kweetnie.

Ben wel heel benieuwd.

Groetjes.

Met zoete groet! Akire

14

freijak schreef:
Wendy83 schreef:

Ik gebruik eigenlijk altijd margarine (Blue Band)

Maar bedoel je dan ook voor op brood? De gewone harde margarine kan ik me wel iets bij voorstellen, die zou ik zelf in nood ook nog wel gebruiken als ik geen boter in huis heb, maar de smeerbare variant voor op brood denk ik niet hoor. Maar je kan het inderdaad altijd proberen, er zitten tenslotte genoeg andere stoffen/smaken bij dat het misschien nog wel goed te doen is.  Ben wel benieuwd  eigenlijk :Y

Er wordt ook gesproken over wajang boter, maar dat is toch ook een harde boter, net zoiets als margarine? en geen smeerbare voor op brood, of vergis ik me nou? :think:

Idd. die voor op brood. Wajang boter heb ik vanlaatst ook een keer gebruikt voor een meisje met allergie, maar dat is echt een blok boter. Ik bedoel een kuipje.
De creme is eigenlijk altijd stevig genoeg, maar dat komt denk ik ook door de crisco en de hoeveelheid poedersuiker.
Ik gebruik het volgende recept:

113 gr. boter
113 gr. crisco
4x 128 gr. poedersuiker

Dit gebruik ik voor afsmeren en decoratie.

15

Hey bedankt voor alle reacties! Ik ga het idd gewoon maar eens proberen, mix ik er poedersuiker en cacao door. Chocolade is altijd lekker he  :D

www.taarterijvanmarij.tk
NU: Ik zoek TAARTEN om te oefenen!