1

Onderwerp: Basistaart maken op Vrije Tijd Tv

http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever … basistaart

Gisteren was er een stukje op tv, ik werd er aan herinnerd door mijn schoonmoeder, over het maken van een taart met marsepein. Dus ik heb het even bekeken. Er vielen mij 2 dingen op

ze smeert de taart af met slagroom. Ik dacht dat dat niet kon ivm smelten van marsepein. Vraag: Kan het wel??? Lijkt me ook wel lekker om een keer te doen.

En zodra de taart bekleed is gaat ze over de gehele taart met een kwast met water om het poedersuiker te verwijderen. Gaat hierdoor de taart/marsepein niet plakken?

Groet
Ilonka

2

Re: Basistaart maken op Vrije Tijd Tv

Ik heb het ook gezien, volgens mij deed ze het nat maken ook om de versiering erop te plakken, ik heb alleen het begin niet gezien. Het was een programma van Teleac.

Christine.

3

Hier zijn al heel veel topics over (geweest)  ;) . De slagroom die ze gebruikt is geen gewone slagroom, ik geloof paticreme (ken ik zelf niet).
Ik heb die cursus, een jaar geleden of zo, ook gezien. Maar ben daar toen niet veel wijzer van geworden.

4

De uitzendingen staan ook op internet. FF googlen op "teleac vrije tijd".
Je moet wel een login aanmaken maar dan kan je alle uitzendingen zo vaak bekijken als je wilt.

Doeg.

Met zoete groet! Akire

5

Ik heb de link erbij gezet, van uitzendinggemist.
Maar ze geeft echt slagroom met versteviger op. beetje vreemd.

ilonka77 schreef:

Maar ze geeft echt slagroom met versteviger op. beetje vreemd.

ja dat klopt, dat zegt ze ja, maar de smeert er echt niet mee af. Petra gebruikt Patikrem, wat het precies is weet ik niet, maar ze zegt A en doet B  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Pati Krem is een room product van Blue Band. Het is er in vele variaties, ongezoet, gezoet, koffiesmaak...

Het is vers en moet in de koelkast worden bewaard maar het is wel veel langer houdbaar als gewone room. Wat Blue Band er mee gedaan heeft willen ze niet zeggen maar waarschijnlijk is het op een speciale manier verhit.

Voor ons is interessant dat het langer houdbaar is, hele fijne smeer eigenschappen heeft en echt een lekker room smaak. Het wordt in heel wat recepten gebruikt ook naast het bakken/zoet. Je kan het ook flink stijf kloppen zonder dat het direct overgaat in boter wat je nog wel kan gebeuren met reguliere room.

Het is te koop bij Slgro, Hanos, ISPC, soms de Makro en in Belgie bij alle grote supermarkten Delhaize, Colruyt, GB...

Doeg.

Met zoete groet! Akire