Onderwerp: Draak, lego en computertaart
Man man man wat een weekend!
Ik had van vrijdag op zaterdag 3 taarten te maken en van zaterdag op zondag een stapeltaart. Daar ik nog fulltime werk (40h) was dit dus zeker een uitdaging
de thema's: een drakentaart, een legotaart en iets met computers.
Wat heb ik nu geleerd, eerst METEN!!!!!!! want, de draak was een beetje te groot uitgevallen voor wat ik in gedachten had, en ook het computerscherm was te groot voor de voorziene vorm.
Wat kon er nog meer foutlopen? ik moest eigenlijk 2 vierkante biscuits hebben en een ronde, had ik uiteraard 2 ronde en 1 vierkante...
ma soit we hebben het opgelost, met als gevolg dat de lego taart ABSOLUUT niet is wat ik wilde maken, maar aangezien ik al de ganse nacht bezig was was het dan toch maar dat ...
de drakentaart gevuld met banketbakkersroom en hagelslag en afgesmeerd met tiramisu botercrème
de vleugels heb ik appart meegegeven, ik heb hem gepikt van wendy (dank u wendy!!) maar had uiteraard geen howto... dus zelf verzonnen hoe hij opgebouwd is en ik denk dat er in de vleugels of dikkere stokjes moesten of nog een 2e stokje erbij moest. De vleugels bleven staan, maar zakten wat naar beneden (draak had nochtans 5 dagen kunnen drogen ...

Eentje met de vleugels erop, maar nog niet af
de computertaart, is onderaan niet zo heel mooi afgewerkt (ik heb veel te veel tijd gestoken in de drakentaart waardoor het al half 1 was en ik dus nog de 2 andere moest gaan maken) Het ideetje van het scherm heb ik van het forum, dus kei hard bedankt als jij de 'uitvinder' van het scherm bent!!!!!

zoals je dus onderaan ziet, niet zo heel erg netjes 

ah ja deze is gevuld met 1 laag kersen en een laag chocomousse afgesmeerd met kersenbotercrème
de legotaart, niet zo super dus ... wilde er iets helemaal anders van maken, dus ronde taart was plan B, wilde dan weer veel meer blokjes boetseren, maar ik dacht, we zien wel als alles klaar is hoe laat het is en of ik nog extra blokjes kan maken, maar om 3h was het te laat, ik wilde echt niet nog een uurtje blokjes gaan boetseren
lazy me, i know 

deze werd gevuld met chocoladebavarois 2 lagen en afgesmeerd met bosbessen botercrème
en in het stapeltaarten topic vind je mijn allereerste stapeltaart terug... eentje van Hello kitty en ik ben er super trots op, zitten paar kleine foutjes in, maar ik vind ze geweldig 
sorry voor de lange uitleg en al de foto's, opmerkingen zeker altijd welkom!!
) dan helemaal niets...
Zit daar iets in ofzo?