1

Onderwerp: Zwarte fondant

Ik ben erg benieuwd hoe jullie taarten bekleden en/of decoreren met zwarte fondant. Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar het plakt (waar het niet moet), krijg het niet netjes tijdens het snijden/puzzelen,etc.  :grr: wat zijn jullie tips om een mooie taart te creëren met zwarte fondant?

Groetjes Barbara

2

Re: Zwarte fondant

Voorgekleurde zwarte fondant kopen, die werkt wel mee.

Met zoete groet! Akire

3

Akire schreef:

Voorgekleurde zwarte fondant kopen, die werkt wel mee.

Dat heb ik, toch kan ik daar niet mee werken..

Groetjes Barbara

Welk merk heb je dan?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

ligt aan het merk.. regalice is bv heel zacht...
de voorkleurde van funcakes vind ik al een stuk prettiger werken..

Is idd lastig, laatst ook 1tje gemaakt, maar dat was een kleintje.
Dat ging nog redelijk.
Had hem na het uitrollen even laten liggen.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

7

Is het dan niet makkelijker om zelf MMF te maken in het zwart? Voeg je gewoon meteen het zwart toe bij het water en kun je het zo dik/dun maken als je zelf wilt. Ik gebruik zelf liever marsepein omdat ik dat lekkerder vind, maar heb al een paar keer fondant gemaakt en vond dat best makkelijk om te maken. Zeker met kleurstof meteen bij de marshmellows in de magnetron, dan krijg je heel makkelijk gekleurde fondant. (zwart heb ik nog niet gemaakt overigens, maar lijkt me ook wel te doen op deze manier)

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ZWEER bij zwart gekleurde chocoladefondant en dan het liefst van Bakels :Y Die is van zichzelf al bijna zwart, je moet er nog ietsie kleurstof bijdoen en dan heb je zwart met nog een lekker smaakje ook :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

tipsytaartje schreef:

ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ik ZWEER bij zwart gekleurde chocoladefondant en dan het liefst van Bakels :Y Die is van zichzelf al bijna zwart, je moet er nog ietsie kleurstof bijdoen en dan heb je zwart met nog een lekker smaakje ook :D

en dan moet je het niet allemaal opeten he? wel iets overlaten voor op de taart Tirza... hahaha

10

wahhahahaha dat heb ik alleen bij chocofondant van funcakes!! :lol: daarom gebruik ik bakels voor op de taarten!!  :shh:
die vind ik fijner werken en die heeft een mooiere diepere kleur  O-)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

ow oke... Ik moet zeggen dat ik de chocofondant van funcakes een drama vind om mee te werken.. heel zacht en daardoor moeilijk te bewerken maar ik raak behoorlijk OT

12

Ik gebruik altijd Marsepein voor zwart :-D

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

13

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik gebruik altijd de fondant van Pettinice Bakels.
ik zal het de volgende keer eens wat langer laten liggen.

Groetjes Barbara

14

tipsytaartje schreef:

Zo doe ik het ook!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

15

tipsytaartje schreef:

nou lees ik al een poosje op het forum en ook de archieven maar deze tip was ik nog niet tegen gekomen! super dank je wel hoor. ik vind die fondant ook zo fijn rollen, net leer...

liefs marieke