1

Onderwerp: taart gaar maar blijft sponzig

hallo allemaal

ik heb gister mn eerste taart in de over gegooid
na het oplopen van mn temperatuur en hellaas kwam mn taart niet omhoog bleef maar 5 cm heb ik gevoeld aan de boven kant en was veerkrachtig toen ik erg trots mn taart uit de oven haalde en hem heel even liet afkoelen en daarna uit het blik haalde merkte ik dat de zijkant en beetje onderkant nog wat soppig was
ik heb er in de oven wel naar gekeken of hij gaar was door middel van een sateprikker en kwam er mooi schoon uit
heeft iemand een idee wat ik fout gedaan heb
wil morge weer een nieuwe taart bakken en wel een goeie hihi
de taart was trouwens aan de binnekant goed gaar want heb een stukkie gepikt

gr wendy

kijk niet naar het verleden maar naar wat de toekomst je brengt
www.my-cake.webs.com

2

Re: taart gaar maar blijft sponzig

Het heet in het engels dan ook spongecake ;)

Als hij niet meer nat en kleverig aan de onderkant is, dan is ie gewoon gaar hoor :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

haha

hij is niet nat of kleverig maar je hoort hem sponze snap je beetje raar hoe ik het uitleg en hij is ook niet hellemaal zo maar op een paar stukjes van de onderkant en maar 1 zijkant
miss langer in de over laten staan dan

gr wen

www.my-cake.webs.com

4

ik heb het ook een keer gehad, en nu ik het biscuit meteen uit het bakvorm haal als ie uit de oven kom, heb ik het niet meer.
Ik heb het idee als je m even in bakvorm af laat koelen, zijn warmte niet goed kwijt kan en daardoor n beetje vochtig wordt.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

5

ja daar zat ik ook aan te denken
ik ga straks weer een taart in de oven gooien en dan ga ik hem er gelijk uit halen

ik heb de biscuitmix van funcake maar moet ik ook de temperatuur op laten lopen van 12 min op 150 gr 12 min op 160 gr en 12 min op 170 gr of moet ik hem op constant 170 graden zetten voor 30 a 35 min
kan iemand mij advies geven

gr wendy

www.my-cake.webs.com

6

Ik gebruik ook de mix en ik laat de temperatuur oplopen.

7

ik gebruik ook de mix en ik laat de temperatuur weer niet oplopen. Ik zet m op 180 graden en dan 35 minuten. Voor een 30 cm wel 45 minuten. En ze zijn dan echt prima!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

8

meteen storten als de biscuit uit de oven komt. En inderdaad "kraakt" de taart een beetje, sponzig geluid, maar dat hoort!

9

ok dan

nou over 10 min mag de taart uit de oven en hij is al mooi hoog aan het worden was de eerste keer ook niet gelukt
ben benieuwd

gr wen

www.my-cake.webs.com

10

ja ja ja hij is gelukt mooi hoog 7 cm
en hij is een heel klein mini beetje sponzig haha
hij is goed gelukt
morge ga ik hem bekleden en vullen en zal mn eerste taart ook hier op het forum zetten

gr wen

www.my-cake.webs.com