1

Onderwerp: Buttercream kleuren

Ik ben onlangs begonnen met het maken van cupcakes. De botercreme lukt nu goed dus ik wil wat gaan experimenteren. Twee vraagjes:
- Wat gebruiken jullie nog meer voor het decoreren van cupcakes naast buttercream?
- Is het mogelijk om de buttercream te kleuren, met bijv Wilton icing colors? Of kan dat op een andere manier. Heb wel ook de chocolade versie. Maar voor een kinderfeestje wilde ik met blauw en rood aan de slag…

Bedankt alvast!

2

Re: Buttercream kleuren

Ja hoor, je kan de botercrème perfect kleuren met de icing colors. Gewoon met een prikkertje een beetje kleurstof onder het beslag doen en dan goed mengen.

Dingen die ik nog gebruik voor cupcakes: cheese cream frosting, ganache, lemoncurs, mascarponeroom...

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

Re: Buttercream kleuren

Ja, hoor, je kunt heel goed je botercreme kleuren met Wilton, alleen is botercreme vaak wat gelig van kleur, dus met sommige kleuren moet je even opletten!
Je kunt ook een smaakje aan je botercreme toevoegen, bijv aarbeiensaus erdoorheen, word het meteen oook een beetje roze van!
Je kunt je cupcakes ook met fondant versieren, rondje fondant erop,eventueel plakken met wat botercreme en dan een leuk versierseltje erop....bloemetje,vlindertje...noem maar op!

Groetjes Darlene