1

Onderwerp: cc, bakken met papiertjes? welke mix? ronde schijfjes?

hallo allemaal,

Even (een misschien wat domme) vraag;
Ik ben al een tijdje bezig met taarten maken, maar heb nog nooit cup cakes gemaakt, dit lijkt me ook heel leuk, dus wil dit gaan proberen, nu mijn vragen,
welke mix vinden jullie makkelijk en prettig?
en ik heb een silicone vorm voor 6 cup's, maar moet ik dan ook al cupcake papieren vormpjes in doen tijdens het bakken?

en last but not least;
die mooie ronde schijfjes (marsepein/ fondant) die je vaak op de cups ziet, is daar een uitsteker oid voor?

Thanks alvast allemaal!

Groetjes en tot "cake"
Priscilla

2

Re: cc, bakken met papiertjes? welke mix? ronde schijfjes?

Zeker geen domme vraag! Die bestaan niet!

Voor wat betreft je vragen:

Ik vind de mix van patidess helemaal super, erg lekkere smaak. Heb alleen maar met deze gwerkt en wil binnenkort die van funcakes gaan proberen maar van Patidess weet ik dus dat die echt lekker is.

Ja, je moet de papieren vormpjes in de siliconenvorm doen, vullen met beslag en bakken. Volg de aanwijzingen op de verpakking  :Y .

En voor die rindjes heb je inderdaad uitstekers voor. Je hebt ze gewoon rond maar ook met een kartel rand.....  te vinden in de webshop  :Y

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=591

succes! En je cupcakes wel showen he als je ze hebt gemaakt  ;)

Niet de ervaring zelf, maar het plezier eraan telt :)
http://www.mijntjestaart.mijnalbum.nl

3 Laatst bewerkt door keukentje (06-12-2010 08:55)

Hier zijn ze allemaal gek op de muffin mix, maar ook de stroopwafel cake mix en normale cc mix gaan er wel in hoor. Ik heb de metalen bakpan en doe er altijd papieren vormpjes in, werkt perfect.

Succes.

Christine.

4

Bedankt voor jullie reacties,
hier kan ik wat mee!
Nu ga ik meteen even op de webshop kijken  :thumb:

Veel bakplezier!!

Groetjes en tot "cake"
Priscilla

5

Als ik nu dan toch vragen stel ; :o

Vullen jullie de cups ook, en zo ja, hoe?

en snijden jullie de bovenkant van de cc af? Zodat je een mooi flak deel krijgt om te versieren?
Of laten jullie de orginele bolle (gebarsten) bovenkant zo?

Groetjes en tot "cake"
Priscilla

6

Stroopwafel cake is mijn favoriet!
En dan vul ik hem met bebogeen (caramelpasta) Met zo'n grote injectiespuit zeg maar... en dan de bovenkant van de cupcake hier ook een beetje mee glad smeren
En de rondjes marsepein steek ik uit met een plastic beker, die toevallig het perfecte formaat heeft!
En om de bovenkant vlak te krijgen: gelijk uit de oven een broodplank er op leggen en ze daar op de kop op storten... als je nog begrijpt wat ik bedoel..
Succes!