1

Onderwerp: HELP!, fondant op taart is hard!!

Hoi Allemaal,

Ik heb gister op een marsepeinen taart een witte rand geplakt van fondant (merk Städter). Nu is die rand keihard geworden!
Ik heb al eerder gemerkt met deze fondant dat het hard wordt als ik er bijvoorbeeld een puzzelplaatje mee maak.
Heeft iemand een snelle tip om de fondat zachter te maken, ben bang dat het anders niet te eten is...

gr,
claudia

2

Re: HELP!, fondant op taart is hard!!

Ja sommige fondant soorten worden harder maar niet zó hard dat je er je tanden op breekt hoor en de smaak veranderd ook niet :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

zacht maken kan helaas niet. Ik gebruik bakels en die hardt ook altijd uit, als je het voor decoratie gebruikt, maar als je eraan gaat knoeien, breekt het, dus vooral afblijven! Je kunt het gewoon eten hoor, de smaak is prima en het is idd niet zo hard dat je je tanden breekt. Tiara's en strikken worden ook vaak (door kinderen) opgegeten, en daar zit dan nog tylose in ook!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Bedankt, voor de geruststellingen.

Hij was inderdaad goed te eten en helemaal niet te hard. :)

5

ook ik heb dit probleem en wilde al vragen voor oplossingen,ik denk dat het misschien komt omdat de verwarming nu hoog staat,ook mijn hydrometer staat heel laag (normaal ongeveer 60% en nu rond de 40%)ondanks natte theedoeken op de verwarming,maar een geruststelling ,want anders had ik toch niet lekker geslapen en alsmaar moeten denken ,als de smaak nu maar goed is  :lol: .
taartgroetjes Carla

6

Ik had het ook laatst, met een strik. Omdat de strik van fondant was heb ik het lint om de taart ook van fondant gemaakt ipv marsepein, vanwege kleurverschil. Ik ben al niet zo'n fan van fondant maar nu dacht ik echt.... snap niet wat ze aan fondant lekker vinden, zo'n harde laag.
De smaak zal niet minder zijn, maar het eet toch anders, vind ik. Marsepeinen taarten eet ik ook op kamertemperatuur omdat het anders te hard is, vind ik..