Onderwerp: Kruidige kerststerren, kerstboomkoekjes, speculaas mannetjes, koekhuis
Deze week ben ik druk geweest met de kerstfair koekjevoorbereidingen voor volgende week vrijdag hier in het dorp. Daar heb ik vorig jaar ook mogen staan en kwam er toen achter dat taart niet verkoopt. Wel liepen de kerstmannenkoekjes op stok storm maar daar zat weer ontiegelijk veel werk in en heb ik met Sis 2 avonden die koeken te zitten decoreren. Ik heb het me dit jaar gemakkelijk gemaakt en gekozen voor speculaasmannetjes op stok niet al te ingewikkeld. Ook om de prijsjes klein te houden. Zo ook met de andere koekjes die allemaal ook al verpakt zijn.
Het koekhuis komt in de verloting om de mensen vooral toch ook dat extra zetje te geven om wat bij me te kopen. Deze week nog de bijna koekjes potten, brownies, cc's met toef (per 6 in doos verpakt) en natuurlijk de mjam bitterkoekjes.
Jol! Die koekjezakjes zijn IDEAAL
Dit was dus ook de reden dat ik beetje stillig was van de week.
De kruidige kerststerren (naam wel pakkend voor een kerstfair
) zijn zeer apart van smaak. Bedankt Djehr voor aantal grammen/ gember, kaneel en nootmuskaat. Verhipte pittig en hartstikke lekker bij kop warme chocolade melk. Dit zijn maar een paar maar heb dr nog al wat van gebakken en liggen dus allemaal verpakt klaar, ff paar uit zakje gehaald puur voor de foto. Zitten met 3 groten in een zakje en 4 kleine.
Kerstboomchocoladekoekjes ( met klein detail zelf gekleurde groene suiker)zitten met z'n 5en in een zakje
Speculaasmannetjes zijn ook allemaal per stuk verpakt en komen in de lollystandaard
En het verlotingskoekhuis waar een 'baxille'(familiewoordje) in staat en zelfs het hekwerk en de giant snowman van koek zijn en raampjes van gelatineblaadjes.

Jammer dat je de glitters weer niet goed kunt zien op de foto.
Adrienne! Ik heb die 5 gr. bakpoeder gebruikt en dat bevalt me qua brossigheid van het koekje wel goed. Vorm blijft ook prima! Dus zeker proberen waard.
Wil vooral Jel van de koekenbakkers bedanken voor de inspiratie en de tip van bakpoeder
Ben zeer blij met mijn koekhuisuitstekerset! Dit koekhuis is dus gebakken met peggy porschen recept om het vooral helemaal eetbaar te hebben. Ruikt ook best lekker want heb flink speculaas en koekkruiden gebruikt.
https://www.facebook.com/mariannesgebaksels
. Wat is precies DE tip: bakpoeder toevoegen aan het recept of een andere verhouding?