1

Onderwerp: 70 cupcakes maken, hoelang doen jullie daarover?

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met 70 sinterklaascupcakes voor het sinterklaasfeest op mijn vorige werk.
Ik ben hier in totaal ruim 17 uur mee bezig!
Bakken, vullen en decoreren.
oke, misschien 2 uurtjes eraf omdat ik tussendoor ook hier aan het loeren ben... :lol:
Nu merk ik wel dat ik er echt nog niet aan toe ben om voor onbekenden te bakken!!
Cupcakes bakken en decoreren vind ik leuk, maar dit is me toch echt te veel!
hoe doen jullie dat?
zijn jullie er ook zo lang mee bezig?
en maken jullie van te voren dan een hele planning?

Ik zing mijn eigen wijsje!

Re: 70 cupcakes maken, hoelang doen jullie daarover?

ligt aan de decoratie , natuurlijk ook aan hoeveel cupcakes je tegelijk kunt bakken in je oven :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb onlangs 80 cupcakes gemaakt en was ook wel lang bezig, weet niet meer hoelang maar volgens mij geen 17 uur
Maar ik hoefde er alleen maar 30 op te zetten, ik weet niet of jij op elke cupcake een plaatje maakt...

Ik heb wel alles van tevoren gepland. Dus alles in 1x bakken, alle botercreme gemaakt. Gevuld. De cijfers heb ik 2 dagen van tevoren uitgestoken en onder huishoudfolie bewaard.

Maar het blijft veel werk.
O ja, ik vul altijd met de appelboor en normaal leg ik die hapjes cake weer terug op de vulling. Dat heb ik dus bij die 80 niet gedaan, veel te veel.

4 Laatst bewerkt door Mirjam5 (03-12-2010 20:20)

Ik zou ongeveer rekenen: 2 uur om te bakken (gaan er bij mij 24 tegelijk in); half uurtje tot uur om te vullen (afhankelijk van wat er in gaat) Ik vul dan met de spuit. En de rest van de tijd die je nodig hebt hangt dan echt af van hoe bewerkelijk je je decoratie wilt maken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik maak ook de decoratie van tevoren. Volgende week zaterdag moet ik er 120 af hebben voor een bruidspaar. Én nog een aansnijtaart. De helft van de cc's moeten met fondant decoratie en de andere helft met toeven. Ik ben al begonnen met de fondant decoratie. Die leg ik op mdf plaatjes met huishoudfolie eronder en erover. Morgen avond ga ik dan sneeuwvlokjes van chocolade maken (voor het eerst :S) en donderdag avond en vrijdag ochtend bakken. Vrijdag avond fondant deco erop en zaterdag ochtend de toeven.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me