Onderwerp: Toy Story: Buzz Lightyear & Mr Potatohead
Voor de 6e verjaardag van mijn neefje mocht ik vorig weekend 2 taarten van 25 cm maken. Hij is op het moment nogal fan van Toy Story en Buzz Lightyear is zijn favoriet. Of ik die kon maken...? Ik ben nog maar beginner, dit zijn mijn 7e en 8e taart en boetseren kan ik nog niet en puzzelen ook nog niet echt. Dus het was een hele uitdaging. Ik heb als inspiratie de taarten van Deysi en Cornelia gebruikt (dank aan beiden).
Over Buzz was ik niet ontevreden, maar zijn gezicht lukte me ècht niet. En gezien de tijd heb ik er toen maar voor gekozen om dit te printen en erop te leggen. De openslaande punten zijn dankzij de zeer duidelijke howto van Adrienne heel goed gelukt! Bedankt!

Hij was niet zo hoog, het is een chocoladebiscuit en hij is gevuld met kersenvlaaivulling en chocolademousse en afgesmeerd met botercrème met cacao.
Om de andere wat eenvoudiger te houden heb ik daar gekozen voor Mr Potatohead. Biscuit gevuld met banketbakkersroom met mandarijntjes en kruidnootjes-slagroomvulling. Viel erg in de smaak!

Op het feestje heb ik nog floral wires met sterretjes in de taart van Buzz gedaan. Mijn neefje was erg blij met de taarten, gelukkig.
Zelf heb ik er weer veel van geleerd en er zijn verbeterpunten genoeg. Ik was wel trots op het feit dat dit mijn eerste taarten waren die ik goed strak kreeg.
Heb dit keer marsefond gebruikt.
De week ervoor had ik nog een kleine blanda (12 cm) gemaakt als opkikkertje voor een van de leidsters van het kdv waar mijn dochtertje heen gaat. Dit was mijn eerste boetseersels. Het was allemaal verre van perfect, maar wel erg leuk om te doen en het werd gewaardeerd (vulling kersenvlaai en bokkepootjesvulling).

Leuk dat je hebt gekeken naar mijn taartjes en reacties en feedback zijn van harte welkom!
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"