1

Onderwerp: Eerste betaalde opdracht: veel vragen over boetseren!

Hoi, daarnet kreeg ik een vraag voor een verjaardagstaart voor een meisje van 9 jaar. Of ik 'iets' met paarden kan maken?
Natuurlijk wil ik dat proberen en zo heb ik m'n eerste betaalde opdracht binnen!
Maar ik ga nu ook voor het eerst boetseren. Ik ben van plan om dit te doen met fondant met tylose door.
Nu vraag ik me af of ik in m'n boetseersel tandenprikkers of zo moet steken om het recht te houden?
Kleur ik m'n fondant of dust ik het beter?
Hoe ver op voorhand kan ik m'n boetseersel maken? Ik zou dit heel graag op voorhand doen zodat de 'stressfactor' al van de baan is.

Graag had ik dit paardje proberen maken, vind het super. Als het mag van barbara?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=116609

Why stop dreaming when you wake up?

2

Re: Eerste betaalde opdracht: veel vragen over boetseren!

Ik maak mijn boetseersels zeker een week op voorhand. Ja prikkers erin is een noodzaak anders zakt alles in elkaar. Je kan de Fondant best kleuren hoor met dusten krijg je geen intense kleur dat is goed om accentjes te leggen.

Marie

3

Ok bedankt! Ik bestel dan vandaag m'n kleurstoffen en hoop dat ike er dit weekend aan kan beginnen!

4

ik wil je als tip geven om ipv stokjes ongekookte spaghetti te gebruiken.

Liefs, Zanoni

5

en wat is de reden achter de ongekookte spaghetti? Breekt dat niet makkelijker? Nog nooit van gehoord!

6

Ik ook niet, maar kan vast geen kwaad als iemand het opeet.
Ben wel benieuwd waarom spaghetti.

Christine.

7

ik lees ff mee.... ik ga ook boetseren voor mijn eerste echte opdracht.... heb nog wel tot januari om te oefenen ;)

8 Laatst bewerkt door Christa163 (01-12-2010 21:46)

prikkers kan je niet eten, ongekookte spaghettie wel en die hebben geen splinters! ;)

het is niet de bedoeling om het op te eten, maar mocht iemand een hapje nemen, hap je niet in een prikkertje :cool:

Groetjes Christa!

9

ok, dank u voor de uitleg!!!!!!!

10

Nog een vraagje: moet ik de 'onderdelen' (poten, kop,...) nog aan elkaar plakken ook met eetbare lijm of enkel die ongekookte spaghetti?

11

ook een beetje lijm ertussen!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

12

Nog een tip, als je geboetseerde popje, beestje etc een beetje zwaar is geworden, dan moet je het effe stutten met b.v. rietjes in de taart ( of kitkat) zodat de taart daar niet doorzakt.... ;)

13

Ah, da's een goeie tip want zo'n paardje zal misschien wel te veel wegen? Heb je een idee vanaf welk gewicht je het best 'stut'?

14

hmmm nee geen idee qua gewicht, voor de zekerheid met betaalde opdracht altijd even stutten? :think: