1

Onderwerp: Vraag: Vulling voor Sinterklaastaart

Hallo,

Ik ben vandaag van plan een sinterklaas taart te maken voor morgen.
Nu wordt dit mijn eerste dus toch nog even vragen aan mensen die het beter weten als dit kan.
Wil namelijk een laag doen met banketbakkersroom en een laag met botercreme en schuddebuikjes.
Nu heb ik ook nog aardbeienjam  wellicht dat ik dat ook nog kan gebruiken.
Hopelijk kan deze combi tips zijn welkom.

2

Re: Vraag: Vulling voor Sinterklaastaart

Als ik jou was zou ik kiezen voor: of banketbakkersroom of botercreme.
Het zijn beide zware vullingen die je beter met 1 of 2 laagjes jam kan combineren. Als je graag een sinterklaas vulling wil kan je het beste kiezen voor botercreme met daardoorheen verkruimelde pepernoten of schudden buikjes (je kan ze natuurlijk ook op de laag leggen). Ook kan je als je dat lekker lijkt kiezen voor een laagje speculoos pasta inplaats van jam. Veel succes vandaag met het maken van je taartje!

3

Okay thx dat die twee zwaar zouden vallen wist ik dus niet zeker.

Ik ben net begonnen met de botercreme maar misschien moet ik daar dan maar het dubbele van nemen.
Ik heb dan nu voor twee lagen en voor eromheen botercreme nodig. Tot nu toe heb ik 100 gram mix 100 gram poedersuiker en 200 ml water gebruikt.

Weet je toevallig hoeveel ik dan ongeveer nodig heb?

4

De mix met water kan je niet gebruiken om af te smeren; je marsepein en/of fondant vinden het vocht niet leuk. Dat gaat smelten....

Botercrème met de mix als vulling gebruiken, om af te smeren 1:1 (1 deel suikerbakkerspoeder, 1 deel (room)boter) gebruiken.

5

Okay dat wist ik niet ja uiteindelijk komt er ook nog boter bij dus dacht dat het dan wel mee zal vallen.

Hoeveel moet ik dan zonder water maken? Neem trouwens aan dat je bedoeld 1:1:1 1 deel suikerbakkerspoeder 1 deel mix en 1 deel boter.

Ik heb een taart van 20 cm diameter.

Zo blijf ik leren.

6

Lees net op de site hoe je dat moet maken dan.
Alles beginnen ze ook over een dijkje maken als je natte vulling gebruikt. Is dit echt noodzakelijk ik heb namelijk maar 1 spuitzak.

7

Nee dat bedoel ik niet; 1 deel suikerbakkerspoeder en 1 deel roomboter, dát is het. De mix is NIET geschikt om mee af te smeren omdat daar water bij móet.

8

okay top heel erg bedankt voor de info.

9

Ik ga ook zo beginnen aan taartje.

Nu wilde ik botercreme doen met schuddebuikjes. Maar zit te twijfelen of ik de tweede laag kersenjam zal doen of speculoos. Wie kan me vertellen wat lekkerder is.

Ik gebruik ook botercreme mix en doe daar wel water bij minder dan op het pak staat. Maar smeer daar gewoon mee af en heb geen problemen.

10

Sorry, het is nu al wel te laat denk ik...
maar zelf zou ik niet 2 lagen creme (of andere zware vulling gebruiken) ik zou kiezen voor 1 laag creme en 2 lagen jam of speculoos...
Zelf denk ik dat je beter spuculoos kan gebruiken. lijkt me lekkerder bij speculaas/ pepernoten botercreme. maar geen ervaring mee (ik heb nooit een taart gevuld met speculaas bc) dus misschien is het met jam ook wel erg lekker. ;)

11

Nee hoor  nog niet te laat. hahaha

Ben al de hele dag bezig om op gang te komen. Ik was juist bang als ook nog een speculoos laagje doe dat het teveel speculaas wordt. Maar ik hoop dat iemand nog kan vertellen of het kan.

Thanks voor je reactie

12

Ik lees vol verbazing alle reacties gelezen van mensen die zeggen dat de botercreme gemaakt met de mix uit de webshop niet gebruikt kan worden om af te smeren ivm met water. Surpise:
Ik gebruik deze botercreme altijd om te vullen en/of af te smeren en nog nooit problemen gehad!  :D

Groetjes
Esther

13

Mijn taart is eindelijk klaar en staat elders op deze site.
Bedankt voor alle tips. Het is twee lagen boter geworden met schuddebuikjes en een laagje aarbeiensaus.
Aangezien ik geen speculoos in huis had en er geen zin in had om de deur uit te gaan heb is voor de aarbeiensuas gekozen.

14

Bij is het uiteindelijk 4 laagjes geworden

Speculoos
Botercreme + Schuddebuikjes
Kersenjam
Speculoos

Moet er vanavond nog een zak omheen gaan zetten ben heel benieuwd hoe hij uiteindelijk eruitziet en smaakt. Maar dat weet ik morgen pas...