1

Onderwerp: Blanda vorm van 20cm uitgewerkt?

Hallo allemaal,

net een totaal mislukte chocobiscuit weggegooid ( sommige delen nog totaal niet gaar ) terwijl de manier waarop ik heb gebakken exact dezelfde is t.o.v. vorige keren ( en toen lukte het prima ).

Kan het zijn, omdat het geen officiële bakvorm is, dat tie het op een gegeven moment niet meer goed gaat doen????

Iemand ervaring hiermee?

Fijn weekend, Angelique

2

Re: Blanda vorm van 20cm uitgewerkt?

Nou, dat niet, maar ik heb wel áltijd problemen met chocoladebiscuit!
Moet heul lang in de oven, en dan nog plakkerig aan alle kanten. Andere temperatuur, oplopend.. maakt allemaal niet uit.
Met normaal biscuit heb ik dat nooit; 40 minuten op 160 graden en dan heb ik een prachtig, hoog en mooi gaar biscuit.

Werkelijk géén idee!! :nooo

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

3

Ik geloof niet dat het aan de bakvorm kan liggen. je zou de proef op de som kunnen nemen, door een klein 'gewone'vorm tegelijkertijd mee te bakken.
maar ik zou eerder kijken of je de tijden kan aanpassen. Hij zal niet gaar geweest zijn denk ik.
hopelijk gaat het de volgende keer beter

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Ik heb laatst in de blanda 20 een chocolade biscuit gebakken, maar na  50 minuten was hij nog niet gaar. Na ruim een uur en een kwartier, was hij gaar. Ook heb ik de taart in de oven na laten garen. Biscuit was daarna prima,niet droog of iets.

Hobby's: bloemschikken~zeep + zeepkettingen ~creatief met servies~ enz enz.

hoi allemaal

wie kan mijn helpen?

ik heb 4 ronden vormen
20 x 8 cm
25 x10 cm
30 x12 cm
35 x 14 cm
ik weet alleen niet de bak tijden van deze vormen als ik wat probeer zijn ze erg droog het deeg wie kan mijn helpen

6

ik zou een nieuw topic starten, di's een heel andere vraag. (en die maten icm rond begrijp ik niet, dus kan je ook niet helpen, sorry)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

ik zou een nieuw topic starten, di's een heel andere vraag. (en die maten icm rond begrijp ik niet, dus kan je ook niet helpen, sorry)

:thumb:  en   :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik heb vandaag 3 pogingen gedaan om in de Ikea schalen een bol van 20 cm te bakken maar helaas... Steeds was de bovenkant mooi, met een prikker gechecked, ook oke maar uiteindelijk brak hij bij het 'lossen' steeds, de onderkant was nog helemaal licht van kleur met een harde schijf erop. Iemand enig idee wat er fout gaat?
Gewoon normaal biscuitmix overigens...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...

9

hoe warm, hoe lang, hetelucht, conventioneel ?????? ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl