1

Onderwerp: Hoe bewaren van gedecoreerde taart?

Ik heb zojuist mijn eerste echte taart gemaakt. Hij is voor morgen avond. Ik vroeg me echter af hoe ik hem moest bewaren? Hij staat nu in de berging waar het wat koeler is dan in de huiskamer. Maar moet er nog iets overheen ofzo?
Hoop dat een van jullie me kan helpen!

2

Re: Hoe bewaren van gedecoreerde taart?

wat voor vulling heb je gebruikt? en temperatuur in de berging?

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Er zit geen vulling in, maar het is speculaas cake met pepernootjes en stukjes appel. Hij is afgesmeerd met chocolade ganache.

In de berging is het tussen de 10 en 15 graden denk ik, want er is daar geen verwarming aan.

4

Als er geen bederfelijke dingen zitten zoals slagroom enz zou ik 'm op kamertemp bewaren.
vanavond in de berging zetten, maar zorg dat ie niet in een plastic doos zit want dan kan ie zijn vocht niet kwijt. kartonnendoos is beste. en zet 'm een paar uur voor gebruik op kamertemp want anders is je ganache te hard.

5

Oké, dankjewel! Ik weet genoeg. :)
Zal binnenkort trouwens even een foto plaatsen van de taart. ;)

6

Waar ga je hem nou bewaren? Ik zou het dus NIET in de berging zetten, want je hebt toch slagroom gebruikt (voor de ganache)?

Jacqueline

7

Ohja, helemaal niet bij stilgestaan. Maar het is daar wel koel, zeker vannacht... Of is het toch beter hem in de ijskast te bewaren? En hoe dan, want ik heb geen kartonnen doos...

8

Hoeft niet in een doos, doe ik zelf nooit, Gewoon op een bord of snijplank, maar echt, in de koelkast!

Jacqueline

9

En kan verder onafgedekt blijven dan? Tof, dan move ik hen zo even daarheen!

10

Ja, hoor!

Jacqueline

Ganache kan rustig twee dagen buiten de koelkast hoor, mits het maar een koele plaats is en de ganache (of de taart) is afgedekt.
De slagroom die je hebt gebruikt is , als het goed is, gekookt en dus boven de 80 graden geweest. Dat, in combinatie met het hoge suiker- en vetgehalte zorgt ervoor dat hij wel twee dagen buiten de koeling goedblijft.
In de zomer moet je wel een beetje oppassen, maar dan eerder voor smeltgevaar (dus meer chocola in verhouding toevoegen) dan voor derving.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

Dankjewel voor de tips. Laat hem voor vannacht even in de koelkast en zet hem morgen vroeg in de berging. Kan ie mooi weer wat op temperatuur komen. :)