1

Onderwerp: Vraag over botercreme

Hallo,

Ik wil dit weekend voor het eerst een taart maken en heb daarover een vraag wat betreft de botercreme.

Ik heb een mix voor botercreme maar snap niet precies hoe ik dat moet doen met de boter. Ik moet het tien minuten mixen.
Maar hoe doe je dat moet je het eerst laten smelten?
Of met welke haken moet dat? Kan zeker niet met de elektrische waar je bij weg kan lopen?

Graag hierover bericht hartstikke bedankt alvast ga strx alvast de beschuit taart maken hopelijk gaat het goed.

Thx

2 Laatst bewerkt door Tamara1977 (03-12-2010 13:47)

Re: Vraag over botercreme

staat links bij recepten precies hoe je het moet doen:  http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … 8me+(mix)/

De boter trouwens....het lekkerste (vindt ik) roomboter gewoon de goedkoopste als hij maar ongezout is.
Op kamertemperatuur  laten komen dan is hij lkker zacht voor bewerking.

Alles wat in het linkje staat volgen.

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

3

Niet hoe je de boter romig moet mixen dat wat mijn precieze vraag is.

4

Of met welke haken moet dat? Kan zeker niet met de elektrische waar je bij weg kan lopen?
De haken daar kijk ik op het moment zelf naar, hoe zacht de boter is.
Gebruik meestal die ballon haak of hoe noem je die.

In een mixer waar je bij kunt weglopen kan makkelijk, je moet nl meer dan 2 min. mixen.
Kun je mooi wat dingen in de tussentijd doen.

Uit mijn hoofd moet je 8 tot 10 min. mixen dus heb je tussendoor tijd voor iets anders te doen.

De mix en water (ook ff uit mijn hoofd maar staat in recept) moet 30 min. de koelkast in voor dat je de creme afmaakt dus heb je  in die tijd ook nog tijd om iets anders te doen

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

5

Ik weet niet wat voor mixer jij hebt? Ja,  'een waarbij je bij weg kan lopen'. Ik heb een Kenwood met drie soorten haken. Garde (o.a. beslag zonder boter), klopper (o.a. beslag met boter, waaronder bc) en een deeghaak. Met de klopper klop je de boter, die al op kamertemp is, zeer romig (ong 8 min), dan de mix erbij. Dan nog eens 5 min kloppen.
Oh ja....het is biscuit.. ;)

6

Ik heb een kleine philips mixer dus alleen garden en deeghaken.

7

Als je jouw mixer met garden op standaard kan zetten, is dat juist wel handig; let wel dat je meestal met die kleine mixers een maximaal aantal minuten mag mixen.

Anders raakt het oververhit; je moet het dan na het maximale aantal minuten weer even laten afkoelen, alvorens je weer verder kan.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

8

Okay thx ga ik het morgen op een standaard zetten met garden. Ben benieuwd hoe het gaat lukken.

9

Tamara1977 schreef:

De mix en water (ook ff uit mijn hoofd maar staat in recept) moet 30 min. de koelkast in voor dat je de creme afmaakt dus heb je  in die tijd ook nog tijd om iets anders te doen

Zet ik nooit in de koelkast... Heb het even nagelezen via 'jouw' link  ;)  en daar staat 'kamertemperatuur'. Volgens mij is het trouwens een uur laten rusten, maar ik geloof dat dit pas sinds kort is, weet niet zeker..

10

Ja, het klopt dat je het minimaal een uur moet laten rusten bij kamertemperatuur; dat staat in ieder geval al een jaar of 2 op de verpakking (sinds ik de mix voor het eerst heb aangeschaft)

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)