1 Laatst bewerkt door trotse mama (03-12-2010 11:39)

Onderwerp: zondag maken woensdag opeten , lukt dat?

Ik zou tegen woensdag een taart moeten leveren voor een jarig in de kleuterklas. Wegens tijdsgebrek zou ik die taart zondag afwerken , vullen met jam en bekleden.

Zou ik die dan tot woensdag nog in lekkere staat kunnen bewaren? Ik zou ze in de berging zetten waar het redelijk koel is. De taart bestaat uit cake, biscuit en jam

Invriezen is geen optie want de cake en biscuit komen reeds uit de diepvries. Alvast bedankt  *D

en moet een biscuit gestapeld op een cake ondersteund worden?

Re: zondag maken woensdag opeten , lukt dat?

invriezen van  biscuit zou ik wel doen (heb ik ook gedaan) na vullen en bekleden kan je hem weer invriezen. Cake weet ik niet, maar misschien heeft iemand anders daar ervaringen mee. Maar anders zou de biscuit iig en jam nog wel lekker zijn

3

Ik persoonlijk zou als klant niet echt blij worden als ik een taart krijg die al drie dagen eerder is gemaakt :s  ik vind eigenlijk dat als je geen tijd hebt je geen betaalde opdracht moet aannemen  :o

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

wie zegt dat dit betaald is ? en vragen zijn er om gesteld te worden en het beste eruit te halen

5 Laatst bewerkt door Reini (03-12-2010 13:20)

bij stapelen cake moet er niet ondersteund worden, in ieder geval niet als je biscuit op je cake komt (en niet omgekeerd  :)

Als je de taart in bevroren toestand snel kan vullen en afsmeren en opnieuw invriezen voor die is ontdooid, dan zou ik dat doen.. anders lijkt het me nogal euh, teveel om er 3 dagen te laten overgaan. al helemaal als het voor kleuters is.

Succes met je planning in elk geval!

6

ik zou het niet doen, ik zou er niet blij van worden in ieder geval als ik als "klant" een taart van een paar dagen "oud" zou krijgen.
om dezelfde reden heb ik voor dit weekend ook besloten een taart voor een ander niet te maken.

succes!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

7

Ik zou cake niet opnieuw invriezen. Cake is een vastere massa dan biscuit en het ontdooien zal ook langer duren. Voordeel is wel dat cake langer vers blijft dan biscuit. Maar dan zou ik een verse cake maken.

Ik heb zelf wel taart gemaakt van cake en deze pas een paar dagen later opgegeten (was wel voor eigen gebruik).

Ik ben het wel met Maris eens. Ik zou het ook niet leuk vinden als een taart 3 dagen eerder is gemaakt. Of er nou voor betaald wordt of niet. Maar misschien vind degene die de taart krijgt het niet erg. Ik zou het zeker altijd melden want vaak willen mensen als ze over houden dat later ook nog een keer opeten en dan staat het dus nog langer.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.