1

Onderwerp: Afkoelen biscuit, beetje spoed!

Ik lees her en der een houten broodplank op de taart zetten tijdens het afkoelen.... moet het biscuit dan IN het blok blijven?

Die van mij staat nu op zijn kop in het bakblik af te koelen op een houten snijplank. Hij was niet vergenoeg omhoog gekomen dat een plank druk gaf.

Kan dat wel zoals ik het nu doe of wordt de taart dan te vochtig omdat de condens niet kwijt kan?

2

Re: Afkoelen biscuit, beetje spoed!

je moet het niet te lang doen. als de bovenkant eenmaal plat is kun je het gewoon omdraaien en verder laten afkoelen.

Groetjes, Franka

3

Zelf haal ik het biscuit gelijk na het bakken uit de vorm en leg hem op een rooster zodat de condens weg kan. Als hij afgekoeld is leg ik hem op een taartkarton.

4

Ga ik m nu op het rooster neerzetten zonder bakblik! thanks! (heeft ie 5 minuten kunnen pletten ongeveer!

5

dan is ie idd wel geplet en kun je hem zonder bakvorm laten afkoelen. (was ik net vergeten te zeggen, sorry)

Groetjes, Franka

6

Haha, ik had het al begrepen. Ook zelf wel logisch gedacht dat het vocht wel kwijt moet kunnen natuurlijk.

Hij ziet wat pips, maar mijn mes kwam er in de oven schoon uit. Vorige keer was het wat de donker geworden. Ben benieuwd als ik morgen ga vullen en bekleden, hoe de binnenkant eruit ziet. Nu goed afkoelen (krijg wel roosterstreepjes onderop) en dan in een pedaal emmer zak bewaren. Moet dat in de koelkast? Nee toch?

7

Jip83 schreef:

Haha, ik had het al begrepen. Ook zelf wel logisch gedacht dat het vocht wel kwijt moet kunnen natuurlijk.

Hij ziet wat pips, maar mijn mes kwam er in de oven schoon uit. Vorige keer was het wat de donker geworden. Ben benieuwd als ik morgen ga vullen en bekleden, hoe de binnenkant eruit ziet. Nu goed afkoelen (krijg wel roosterstreepjes onderop) en dan in een pedaal emmer zak bewaren. Moet dat in de koelkast? Nee toch?

De roosterstreepjes zie je niet, is de onderkant van de taart.
De taart in de zak hoeft niet in de koelkast.
Succes!