1 Laatst bewerkt door ShadyLTD (02-12-2010 01:52)

Onderwerp: Zwarte piet taart

Hoi allemaal,

Ik wil voor vrijdag een zwarte piet taart voor kantoor maken. De blanda kapsels (20 cm en 2x 12 cm) zijn nu afgekoeld maar als ik ze plaats als gezicht en muts dan lijkt het net Mickey Mouse.

Hoe wordt de muts gemaakt? Snij je een blanda 12 cm doormidden (de vorm van de 20 cm volgend) en plaats je die boven de blanda 20 cm?

En hoe doe je dat met het fondant, doen jullie het bruin ook over de muts of maar een klein stukje?

Ik heb het forum af gezocht en kon helaas geen how to vinden. Wel heleboel mooie pieten!!

www.piesforfun.nl     ----        Groetjes, Susanne

2

Re: Zwarte piet taart

Ik weet welke je bedoelt
Ik heb em nog niet gemaakt maar heb em wel zitten te bestuderen

Ik denk dat er van die halve maantjes uit gesneden worden zodat ie dichter tegen (niet op) grote bol aan kunnen staan en dus minder mickey worden.

Met fondant weet ik het dus ook niet zeker of men de hele bol bekleed of tot de muts en dan de rand wegwerkt met haarkrullen...

succes

3

de kleine blanda doormidden snijden en dan schuin tegen elkaar aanzetten, bekleden en tegen het hoofd aanzetten. de ruimte ertussen verberg je met de rand van de muts!

N-Joy Cakes

4

dank jullie wel, ik kom zo weer een stuk verder. Nu alleen nog chocolade fondant.... En met die sneeuw hier weet ik niet of ik de weg op ga.

Taartje kan dus totaal anders worden ;-)

5

je kunt fondant ook met cacao bruin maken...

6

Das een goede tip, dank je.

7

hebben jullie de wangetjes en neus van extra fondant gemaakt?

(ik haak gelijk even op deze vraag in, als je het niet erg vind)

8

Ik heb helaas door tijdgebrek geen pietentaart gemaakt. Maar het antwoord op de vraag van Sylvester wil ik toch graag weten.

9

een bolletje marsepein of fondant platdrukken en daaroverheen bekleden

N-Joy Cakes