1

Onderwerp: zak van sinterklaas

Ik wil toch ook nog voor dit weekend een zak van sinterklaas maken. Ik heb op de taartenparade al heeel veel geweldige exemplaren gezien. Nu vraag ik me alleen af hoe die het beste te maken is. Ik wil een blanda bolletje gebruiken, maar hoe bekleed ik die? Ik heb via Zoeken nog geen duidelijk antwoord/topic gevonden. Vandaag toch nog hier mijn vraag. Wie kan me helpen?

2

Re: zak van sinterklaas

Oh ga ik ook ff meelezen want wil ook z'n zak maken met een schaal van 20 cm. Het ziet ernaaruit dat je die zak van marsepein er luchtig omheen moet doen... Maar waarschijnlijk denk ik te simpel..

3

Oh ga ik ook ff meelezen want wil ook z'n zak maken met een schaal van 20 cm. Het ziet ernaaruit dat je die zak van marsepein er luchtig omheen moet doen... Maar waarschijnlijk denk ik te simpel..

4

wat ik begrepen heb tot nu toe (van het forum) is een rechthoekige lap marsepein/fondant om de biscuit vouwen, dus de bodem blijft onbedekt (net als bij normaal bekleden). Er blijft dan een verticale naad over, die je weg moet werken.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Volgens mij is het makkelijker en mooier om toch een ronde lap te maken en daar de hele taart op te zetten zodat je van onderen ook marsepein hebt. Kan voor de smaak geen kwaad lijkt mij....

6

Go4Cake schreef:

Volgens mij is het makkelijker en mooier om toch een ronde lap te maken en daar de hele taart op te zetten zodat je van onderen ook marsepein hebt. Kan voor de smaak geen kwaad lijkt mij....

Ja zo zat ik idd ook te denken gewoon eromheen vouwen en touwtje maken van marsepein

7

Teetje schreef:
Go4Cake schreef:

Ja zo zat ik idd ook te denken gewoon eromheen vouwen en touwtje maken van marsepein

Wat ik ervan begreep krijg je dan ontzettend veel plooien en zijn die bijna niet weg te werken. Ik ga het zaterdag ook voor het eerst proberen, dus heb zelf geen ervaring.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik ga het zaterdag ook avonturen... Ik denk dat ik voor de rechthoekige lap ga met een naadje aan de achterkant en dan aan weerszijden een soort van stiknaadje maak.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

9

Het aantal plooien valt wel mee hoor, die kan je ook een beetje wegwrijven. Aan de ander kant, je kan het naadje aan de achterkant van de zak/ taart doen, dana valt het ook niet op. Ik zou dat doen waarvan je zelf een goed gevoel hebt, dan lukt het vast en zeker!

10

Hartelijk bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb nu meerdere mogelijkheden en ga vanmiddag lekker aan de slag! Kan ik trouwens nu de taart al wel maken als ie voor zondag is???