1

Onderwerp: howto's zak van Sinterklaas

Hallo,

ik zie hele mooie jutte zakken voorbij gaan,en wil er graag ook een maken,maar weet iemand een howto's?

Ik neem aan dat de bruine lap voor de zak 1 lap is,maar hoe krijg je dan die opening boven waar al die pakjes uit komen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helepen!

alvast bedankt
Groetjes
Rosanna

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

Re: howto's zak van Sinterklaas

Hoi,

Ik heb geen idee hoe je dat het beste kan doen, ik heb het gisteren geprobeerd maar ik ben er niet zo tevreden over, was best pittig. Ik lees dus even met je mee....

Een persoonlijke taart is leuk om te geven!!

3 Laatst bewerkt door Chantal Tempelaars (02-12-2010 21:45)

Hoi,

oeps 1 keer plaatsen is genoeg

Een persoonlijke taart is leuk om te geven!!

Lijkt mij zak gewoon bekleden en dan bovenaan een samengeknepen lapje fondant er op zodat het lijkt alsof het een randje van een dichtgebonden zak is. Een reepje van een strik er omheen zodat je de aansluiting van zak naar bovenkantje niet ziet en klaar lijkt mij.

Life is what you bake it.

5

Ik heb deze vraag een paar dagen geleden gesteld. Er zijn twee manieren. De eerste is inderdaad een lange strook erom heen vouwen en de tweede methode is van onderuit werken. Je maakt dan een cirkel van de marsepein/fondant, daar zet je het biscuit op en vervolgens vouw je de cirkel omhoog om het biscuit heen. Bovenaan maak je dan een plooi. Ik ben er nog niet aan toe gekomen hem te maken. Echt jammer want ik vind hem ook erg leuk! Wie weet lukt het vanavond nog, maar nu eerst druk met cc's en een andere Sinttaart.

6

Ik heb hem net gemaakt van een 12 cm ronde vorm (geen blanda, lijkt er op). Heb een lange lap bruine marsepein van ongeveer 40 x 13 uitgerold. Omdat ik de lap om de biscuit wilde rollen heb ik het midden van de lap wat breder gedaan. Daarna wat de onderkant moest worden recht afgesneden en om het taartje gerold. Ging perfect!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl