1

Onderwerp: Vraagje vierkante pannen.

Ik wil voor de 2de verjaardag van mijn zoontje een vierkante taart maken maar kan niet zo goed beslissen welke maat.

Heb gelezen dat als je een 30x30 vorm gebruikt, je het beste een flowernail kan gebruiken vanwege de garing in het midden.
Is dit een maatje kleiner niet zo?

En is er nog enig verschil tussen PME of Wilton pannen?

Ik weet  wat betreft de maat is het maar net wat je wilt natuurlijk maar iemand misschien nog een tipje wat een beetje aardig gangbaar is?

Alvast bedankt,
Angela

Groetjes, Angela

2

Re: Vraagje vierkante pannen.

ik gebruik zelf bij rond vanaf 26 cm doorsnee als een flowernail. dit werkt perfect. bij mijn bakrand in de maat 35 cm in het 4kant gebruik ik er zelfs 2  :o
ik reken 5 x 5cm per stukje bij 4kanten taarten. dus het is maar net wat je nodig denkt te hebben. ik heb zelf een 10x10, 15x15 en 20x20cm bakvorm en een 4kanten bakring die ik vervolgens kan uitschuiven tot een behoorlijk grote maat.
verschil pme t.o.v. wilton weet ik niet, ik heb zelf de pme pannen en die garen wel sneller dan mijn normale springvorm, dat weet ik wel....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

Ik heb zelf ook een ronde 20 cm pan van PME en daar ben ik eigenlijk heel erg tevreden mee dus mijn voorkeur ging dan ook uit naar PME maar het verschil in prijs voor de vierkante 30x30 PME of Wilton vond ik op zich best wel veel.
Daarentegen is de PME dan wel 7,5 diep en de Wilton maar 5.
Heel vervelend een (goede) keuze te maken!
Helaas ik ben een weegschaal. Mijn man zegt wel eens:' haar kiezertje is stuk'  :o .

In ieder geval bedankt voor je reactie  :)

Groetjes, Angela

4

Mag ik je deze pan aanraden?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4358

Deze is 10cm hoog. En met de verdelers kun je van 5x5 tot 30x30cm bakken,vierkant,rechthoek hetmaakt niet uit. Eventueel kun je zelfs extra verdelers kopen om nog meer kleine taartjes tegelijk te bakken.
Het is even een aanschaf, maar dan ben je wel in 1x klaar.
Ik heb hem nu een paar maanden en vind het echt super! Heb er al vele taarten van verschillende maten in gebakken!

Liefs, Zanoni

5

Zanoni schreef:

Deze is 10cm hoog. En met de verdelers kun je van 5x5 tot 30x30cm bakken,vierkant,rechthoek hetmaakt niet uit. Eventueel kun je zelfs extra verdelers kopen om nog meer kleine taartjes tegelijk te bakken.
Ik heb hem nu een paar maanden en vind het echt super! Heb er al vele taarten van verschillende maten in gebakken!

Hier nog een hele enthousiaste gebruikster. Ik heb inderdaad een extra setje verdelers..dus kan echt kapsels in alle maten bakken. Ik vind hem super, hij is het geld meer dan waard!

Zelf gebruik ik overigens nooit een heating core..ook niet voor kapsels van 30 cm.

6 Laatst bewerkt door mariekepieke (02-12-2010 10:01)

Valy schreef:
Zanoni schreef:

Hier nog een hele enthousiaste gebruikster. Ik heb inderdaad een extra setje verdelers..dus kan echt kapsels in alle maten bakken. Ik vind hem super, hij is het geld meer dan waard!

Zelf gebruik ik overigens nooit een heating core..ook niet voor kapsels van 30 cm.

ik heb hem ook en ben ook een hele grote fan! prachtige kapsels met mooie scherpe hoeken...

liefs marieke

7 Laatst bewerkt door Sonj@ (02-12-2010 10:50)

Ik heb 'm (die multisize pan) voor Sinterklaas gevraagd. En ik ben heeeeel lief geweest, dus dat komt vast wel goed  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Dank jullie wel voor jullie reactie  :Y !
Deze heb ik in ieder geval over het hoofd gezien en het lijkt mij inderdaad heel praktisch.
Dan ook sinterklaas maar héél lief aankijken toch?  :lol:

Groetjes Angela.

Groetjes, Angela