1

Onderwerp: Smaak en kleurstoffen van de toko

Hoi luitjes,
Ik liep van de week in de toko (chineese winkel) en zag dat ze daar ook smaak en kleurstoffen hadden.
Is hier iemand mee bekend of heeft er mee gewerkt?
Ik wil graag even een mening van jullie weten of het iets is..
Gr Sandy

2

Re: Smaak en kleurstoffen van de toko

Nee, dat is 3x niks (heb ik het over de kleurstoffen). Zeker niet om marsepein/fondant mee te kleuren. Ik heb het ooit eens gekocht omdat ik een gekleurde cake wilde. Ik ging altijd naar de banketbakker en kocht daar vloeibare kleurstof, maar ik was nu toch bij de Toko. Deze is ook vloeibaar maar plakkeriger. De cake werd er niet lekkerder op. Anders dan met de kleurstof van de bakker.

3

toko kleur en smaakt stoffen worden in hartige dingen gebruikt (deeg) en is naar mijn mening niet geschikt voor marsepein/fondant/

het kleuren van je biscuit kan er wel mee maar dan wel de verhoudingen van het water wat je toevoegd aanpassen.

wat anders ook veel wordt gebruikt in die keukens om te kleuren is bijvoorbeeld rode bietensap

N-Joy Cakes

4

Ik heb het heel in het begin wel gebruikt en het kan wel hoor als je dan ook wat poedersuiker mee kneedt door je marsepein. Maar ideaal is het niet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik heb er wel fijne ervaring mee. De fondant wordt dan zachter om te kneden en droogt niet makkelijk uit. Ik kneed de kleurstof erin en laat het open lucht drogen. Sommige hebben ook een lekkere smaakje. Het is best goedkoop.