1

Onderwerp: zelf gemaakte fondant

hallo,

ik heb gister geprobeert om fondant te maken volgens het recept hier op de leukste taart.nl en dan recept fondant 1. helaas is mijn fondant totaal niet soepel en zelfs ook wat kruimelig als ik het probeer uit te rollen.

heeft iemand nog tips of moet ik deze maar gewoon weggooien en toch maar weer fondant gaan kopen.  :s  of een beter recept.

mvg,
Beryl

2

Re: zelf gemaakte fondant

Lang kneden en minder poedersuiker toevoegen; poedersuiker beetje bij beetje toevoegen tot je tevreden bent.

(kopen is wel stùkken handiger ;) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

EEn dag op voorhand maken, goed kneden mag nog een beetje plakken , dan bewaren in een plastiek zakje bewaren, zo blijft hij goed kneedbaar , ik had ook eerst bloemsuiker toegevoegd tot hij niet meer plakte , maar toen werd de fondant zo hard dat hij moeilijk kneedbaar was

Als je 'm even verwarmd, wordt ie weer wat soepeler. Zodra het afkoelt, wordt het weer stug en hard.
Je kunt er ook crisco doorheen kneden om het soepeler te maken.

5 Laatst bewerkt door Annelies (02-12-2010 10:03)

mblk schreef:

hallo,

ik heb gister geprobeert om fondant te maken volgens het recept hier op de leukste taart.nl en dan recept fondant 1. helaas is mijn fondant totaal niet soepel en zelfs ook wat kruimelig als ik het probeer uit te rollen.

heeft iemand nog tips of moet ik deze maar gewoon weggooien en toch maar weer fondant gaan kopen.  :s  of een beter recept.

mvg,
Beryl

Wat je mist in dit recept is crisco (of ander plantaardig vet).
Wanneer je op You Tube gaat kijken bij how to make fondant vind je goede recepten en filmpjes hoe je het moet maken. Het is veel werk, maar wel erg leuk om te doen!

Hoop dat je er iets aan hebt en veel succes! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties.  Helaas was het niet meer goed te krijgen. ik heb toen op you tube gekeken en zag dat ik er inderdaad ook crisco doorheen moest doen. En heb het toen nog maar een keer opnieuw proberen te maken en inderdaad het crisco maakt een reuze verschil. Dus het is gelukkig na de 2de keer maken goed gekomen.

ik heb trouwens ook MMF gemaakt echt veel en veel gemakkelijker  :D  en in 1x gelukt.