1

Onderwerp: chocoladeganache

hallo, hoop dat ik hier goed zit, maar ik had een vraagje over het overgieten met chocolade ganache.
Moet ik dat nou over mijn biscuit doen, of moet er eerst een laagje botercreme op en dan die chocolade ganache(maak ik met chocolade en slagroom).
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2 Laatst bewerkt door Reini (01-12-2010 14:04)

Re: chocoladeganache

Goh,  ik gebruik geen BC onder chocoladeganache;

Gewoon enkele laagjes ganache over de taart tot de 'onregelmatigheden' verdwenen zijn.

Al gedacht aan chocolate fudge buttercream? dan heb je de 2 in 1 samen  ;)

3

Je kan de taart afstrijken met botercreme. Even koud weg zetten.
dan van midden uit naar buiten toe in een draaiende beweging de ganache erover uit gieten. De ganache moet je niet te warm zijn het moet iets strooperig zijn het moet voldoende vloeibaar zijn.
Laten afkoelen op druiprek. En als je haast hebt even in de koelkast zetten.

wat voor choc merk repen oid gebruik je voor de chocolade te smelten?? maakt dat ook wat uit?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

5

ik lees even mee; weet dat er Callebaut bestaat als superchocola, maar ben benieuwd wat gebruikt wordt

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Als ik een taart maak met ganache, doe ik er toch altijd een dun laagje fondant onder. Dan wordt het wat strakker en het smaakt extra lekker!!
succes!

kobusje schreef:

Als ik een taart maak met ganache, doe ik er toch altijd een dun laagje fondant onder. Dan wordt het wat strakker en het smaakt extra lekker!!
succes!

Hoi,

Ik doe dit met ongekleurde marsepein, heel dun uitrollen en dan ganache er over heen. Je kunt ook ganache in je taart doen als vulling en dan marsepein of fondant er over heen, ook lekker.
Ik vind Callebout chocolade toch het allerlekkerste, ik neem altijd puur omdat marsepein of fondant al zoet genoegd zijn.

8

hallo allemaal, hartstikke bedankt voor jullie reacties.iedereen doet eigenlijk een beetje anders. ik wist niet dat dat ook kon, fondant er onder. ga ik ook eens proberen.nogmaals bedankt.ik ga mijn best doen.