1

Onderwerp: Amandelmarsepein Banketbakkerskwaliteit?

Bij de Makro waren van allerhande spullen in de aanbieding voor cake en taart te maken, zo stond er ook in de folder marsepein van rolkwaliteit. Mijn schoonmoeder ging naar de makro dus ik heb haar de marsepein mee laten nemen............ dat was ten minste de bedoeling.

Nu komt ze terug met amandelmarsepein banketbakkerskwaliteit. Ik geloof niet dat ik dat kan gebruiken, wel? Ik ben nog niet zo lang bezig dus weet het allemaal niet zo goed, maar als ik het etiket lees en dat vergelijk met het etiket van de marsepein 1:4 die ik gebruik valt me op dat in de 1:4 20% amandelen zit en in de banketbakkers 38%, ik weet niet waar ik op moet letten, maar dat wil in ieder geval zeggen dat het een hele andere samenstelling is.

Kan iemand met zekerheid zeggen of ik het wel of niet kan gebruiken om te bekleden?

2

Re: Amandelmarsepein Banketbakkerskwaliteit?

67% suiker - 33% amandelen = verhouding 1:2

Er zit nog meer aan amandelen in, dus het is ongetwijfeld lekkere marsepein (als je van marsepein houdt tenminste :P) maar het zal niet handig zijn met bekleden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Je bevestigt mijn gevoel.
Gelukkig hou ik van marsepein, dus het zal wel opgaan hoor! Maar ik vond het zo knullig van mijn sm omdat ik een briefje had geschreven waarop stond wat ik wilde hebben van de makro: ROLkwaliteit marsepein en kleurstoffen. Ze vertelde dat ze de kleurstoffen niet had gezien, en er was van alles van funcakes in de aanbieding, dus ik denk dat ze bij een tafel vol met suikergoed voor Sinterklaas heeft gestaan.

Maar misschien kan ik wel wat decoreren op een taart met deze marsepein, of er iets anders mee bedenken.

4

Volgens mij heb ik die ook gehad toen ik net met taarten maken begon...
Is het een blok van 500 gr? redelijk donker van kleur?
Hij smaakt inderdaad wel goed hoor en je kan er best een leuk taartje mee bekleden  :) zeker als je net begint. Ik zou zeggen gewoon proberen.  :+

Als die marsepein op is zou ik als ik jou was wel voor andere marsepein kiezen (de marsepein die jij nu hebt heeft de marko ook maar tijdelijk in het asortiment). Zelf ben ik helemaal fan van de zeelandia marsepein! :D

5

Je kan er gewoon mee bekleden hoor,

Ik gebruik ook nog wel eens de 1:2 marsepein van de molen, heel erg lekker, wel goed kneden. het kleuiren is wel wat lastiger