1

Onderwerp: Blanke marsepein (easy cake) baby blauw kleuren (Sugarflair)

Wat een ontzettende ramp....

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn (ong 350gr) blanke marsepein babyblauw te krijgen, wat doe ik verkeerd???

Het lijkt een beetje groenig uit te slaan, voor mijn gevoel heb ik er al vrij veel kleurstof bij gedaan, zou het toch meer moeten zijn? Of ligt het aan het feit dat ik blanke marsepein gebruik? Zou witte marsepein beter moeten gaan?
Ik ben blij dat ik besloten heb van te voren mn marsepein te kleuren, heb t niet ala minute nodig, maargoed, het zou fijn zijn als de goeie kleur klaarligt als ik mn eerste babytaart ga maken  ;)

Wie heeft tips voor me?
thnx alvast!

2

Re: Blanke marsepein (easy cake) baby blauw kleuren (Sugarflair)

ik weet niet of je wit in huis hebt maar misschien wat wit erdoor kneden. Het zal waarschijnlijk aan het blanke van de marsepein liggen gok ik

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

3

Omdat marsepein van zichzelf een wat gelige kleur heeft zul je nooit een mooie babyblauwe kleur krijgen , inderdaad wordt het groenig . Als je als basis witgekleurde marsepein neemt en daar babyblaue aan toevoegd dan lukt het wel. En bij fondant natuurlijk want dat is van zichzelf al wit.

Carpe Diem !

4 Laatst bewerkt door Boska (24-11-2010 22:09)

Omdat marsepein van nature een klein beetje gelig is zal het altijd naar de turquoise kant uitslaan. Voor blauw-blauw altijd een klein beetje paars toevoegen en voor babyblauw een klein beetje wit en een heeeeeel klein tipje paars toevoegen, dan wordt het echt wel mooi babyblauw  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Bedankt voor alle tips,
ik heb nu als basis inderdaad witte marsepein gebruikt en een supermooie babyblauwe kleur gemaakt (mn taartje staat in het show-topic)
Boska ook bedankt voor je tips over wit en paars, die ga ik zeker meenemen voor eventuele volgende taarten!

6

goeie tip !
Ik moet nog baby blauw maken  O-)