1 Laatst bewerkt door Claud (19-01-2011 13:20)

Onderwerp: [feedback] Zandkasteeltaart

Mijn eerste betaalde opdracht, een zandkasteel taart! Ik heb bijna 3 maanden geleden mijn eerste taart bekleed dus ben niet ontevreden over deze. Alleen de volgende beter opletten dat ik het kreukeltje aan de achterkant doe :grr: Heb me ook lelijk verkeken op de tijd die ik ermee bezig zou zijn, of is het normaal om tot 5.00 uur bezig te zijn ;) Het voorbeeld van de taart heb ik via Google dus als je wat herkent, ontzettend bedankt! Tips enz zijn erg gewenst, heb nog veel te leren.

Onderste taart vanillebiscuit gevuld met pistachebc, middelste vanillebiscuit gevuld met kersenbc en kersenvlaaivulling, bovenste taartje caramelbiscuit gevuld met een laagje pure chocolade en witte chocoladebc, zand van gemalen koekjes en bruine basterdsuiker. Alles bekleed met marsepein, versieringen van fondant. Ze waren er gelukkig erg blij mee en vonden hem heerlijk  :)

http://img262.imageshack.us/img262/7190/zandkasteel.jpg

2

Re: [feedback] Zandkasteeltaart

leuk zeg!
Goed gelukt !

Hoi,

Ik vind je taart erg mooi, en ja 5 uur er over doen is niet lang hoor.
Bij sommige creaties heb je dat nou eenmaal. Enne het zijn ook 3 taarten, dus daar ben je best wat tijd aan kwijt.

4

Volgens mij is ze TOT 5 uur 's morgens bezig geweest Saskia... :)

Erg leuk Claud, heel goed geboetseerd, alleen de benen van Koning koos zijn nogal stevig  :lol: , verder helemaal TOP!! Fijn dat de "klanten" ook tevreden waren, daar gaat t tenslotte om...

I just love it....!!

5

WOW, geweldig.

6

hele leuke taart!
zulke mooie taarten maken kost veel tijd, als je een beetje handig gaat plannen dan kun je de tijd wat verkorten door b.v alle versieringen van tevoren te maken en zorgen dat je de avond vantevoren je biscuit gebakken hebt ( of al in de vriezer hebt liggen ) en de vullingen kun je ook vaak al de avond vantevoren klaar maken .

7

Super!!

groetjes Wilma

8

mamalein schreef:

Volgens mij is ze TOT 5 uur 's morgens bezig geweest Saskia... :)

Erg leuk Claud, heel goed geboetseerd, alleen de benen van Koning koos zijn nogal stevig  :lol: , verder helemaal TOP!! Fijn dat de "klanten" ook tevreden waren, daar gaat t tenslotte om...

Idd tot 5 uur 's morgens.... En de benen van koning Koos ja je hebt vast gelijk, ik zou echt eens een workshop boetseren moeten doen want ik vind die verhoudingen een beetje goed krijgen best lastig.

9

monique2510 schreef:

hele leuke taart!
zulke mooie taarten maken kost veel tijd, als je een beetje handig gaat plannen dan kun je de tijd wat verkorten door b.v alle versieringen van tevoren te maken en zorgen dat je de avond vantevoren je biscuit gebakken hebt ( of al in de vriezer hebt liggen ) en de vullingen kun je ook vaak al de avond vantevoren klaar maken .

Bedankt voor de tips! Ik had 2 poppetjes al van tevoren gemaakt maar Sassa en de rest van de versieringen moest ik allemaal nog doen. En biscuits in de vriezer vind ik een erg goed idee! Ik ben ook zo'n enorme twijfelkont, ik maak van tevoren een plan hoe ik m'n taart wil hebben maar als ik dan bezig ben moet het toch ineens anders. En ja, dan ben ik toch weer langer bezig dan voorzien.

En bedankt voor de complimenten allemaal, ik word er helemaal blij van :o

10

Ik vind hem erg leuk :thumb:

11

Wauw dit is de leukste zandkasteeltaart ooit!!

12

Top taart en helemaal knap als je pas drie maanden bezig bent!

Ik doe het zo:
Ik schets het ontwerp van de taart (soms niet altijd dan laat ik het gewoon lekker gebeuren)
Dan bak ik de biscuits en gaan ze in de vriezer.
Een paar dagen van te voren ga ik boetseren en de karakters wachten gezellig onder een stolpje totdat ze de taart op mogen (ik heb nu een nijntje staan, een megamindy puzzel liggen en een bruidstopper) Je werkt dus soms aan meerdere taarten tegelijk.
Als de taart gemaakt mag worden, gaan de kapsels uit de vriezer. Lekker vullen, smeren en bekleden en dan gaat de hele handel erop. Dan heb ik nog lekker tijd voor het afwerken van randen en evt kleine decoraties die niet van te voren gemaakt hoeven of kunnen worden. Ik ben nooit tot 05:00 uur bezig op deze manier.

Succes, maar dat gaat wel goedkomen zie ik!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Leuke stapel!

14

ik vind hem hartstikke gaaf!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

15

Super mooie taart!! Erg leuk dat "zand" erop  *D

16

Lot schreef:

Top taart en helemaal knap als je pas drie maanden bezig bent!

Ik doe het zo:
Ik schets het ontwerp van de taart (soms niet altijd dan laat ik het gewoon lekker gebeuren)
Dan bak ik de biscuits en gaan ze in de vriezer.
Een paar dagen van te voren ga ik boetseren en de karakters wachten gezellig onder een stolpje totdat ze de taart op mogen (ik heb nu een nijntje staan, een megamindy puzzel liggen en een bruidstopper) Je werkt dus soms aan meerdere taarten tegelijk.
Als de taart gemaakt mag worden, gaan de kapsels uit de vriezer. Lekker vullen, smeren en bekleden en dan gaat de hele handel erop. Dan heb ik nog lekker tijd voor het afwerken van randen en evt kleine decoraties die niet van te voren gemaakt hoeven of kunnen worden. Ik ben nooit tot 05:00 uur bezig op deze manier.

Succes, maar dat gaat wel goedkomen zie ik!

Thanx!

:thumb: wauw wat is ie leuk. Vind de ogen ook erg goed gelukt !

:o Vind je het goed als ik hem opsla, heb hier ook een zandkasteel fan

18

muffin cuffin buffin schreef:

:thumb: wauw wat is ie leuk. Vind de ogen ook erg goed gelukt !

:o Vind je het goed als ik hem opsla, heb hier ook een zandkasteel fan

Zou het een eer vinden als je hem opslaat hahaha  :Y