1

Onderwerp: bijna-koekjes-pot

Hallo,
wij verwachten heel binnenkort ons tweede kindje en omdat ik helemaal gebeten ben door het bakvirus leek het me leuk om ipv suikerbonen (die wij zelf toch al niet eten) een koekjespot te geven, voor degene die het toch maar niks vinden zijn er chocoladesticks om zelf chocomelk te maken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AX4UGVN3.jpg

wat denken jullie? en hoelang op voorhand zou ik de potten kunnen maken? het zijn allemaal droge ingredienten dus in principe zou het wel een aantal weken op voorhand kunnen toch?
groetjes
Iris

2

Re: bijna-koekjes-pot

en moet je op dit moment dan niet lekker van je onverstoorde nachtrust gaan genieten  ;)

3

Leuk! En welke ingrediënten heb je er nu in zitten? Ziet er vrolijk uit hoor!

4

Ziet er heel erg leuk uit! En origineel! Ga je er ook een recept bijgeven?

5

ziet er heel leuk uit,

omdat het allemaal droge ingredienten zijn en je het luchtdicht afsluit zijn ze zeker op voorhand te maken, even kijken naar alle houdbaarheidsdatums op je spullen en dan degene die het kortst is aanhouden.
veel plezier ermee, en idd misschien het recept aan een kaartje doen

groetjes lizzie

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

Leuk ! Ik zou er ook het receptje bijvoegen zo kunnen de mensen de uitdaging aangaan om de koekjes te bakken.  ;)

Ik vind het ook goed dat je een alternatief hebt want sommigen zullen toch niet aan het bakken gaan. En dan zijn die chocoladesticks ook tof.

Een origineel alternatief voor de suikerbonen.  :9

7

aan de achterkant komt een etiket met de gebruiksaanwijzing en  vanvoor aan het strikje moet nog een naamkaartje komen van ons beebje hé.
denk dat ik ze dan maar eens ga vullen, heb eens gekeken, alle ingredienten blijven minstens goed tot juni 2011
bedankt voor de tips!!!

8

Erg leuk

9

Heel leuk!

En succes met de zwangerschapsfinale!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

10

erg leuk zeg !

Goed idee, dat ga ik onthouden.......... ;)

11

Super, super leuk en origineel Iris...dat is eens wat anders dan suikerbonen  :thumb:  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

Heel leuk! Mijn moeder heeft een pot van mij gekregen en pas een half jaar later de koekjes gemaakt, ze smaakten nog heerlijk!

ik ben wel heel nieuwsgierig naar de chocosticks, zelf gemaakt?

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

13 Laatst bewerkt door iriske008 (01-12-2010 22:16)

@ Leonie: de chocolade-sticks maak ik nie zelf, het is gewoon een blokje chocolade op een stokje dat je dan in warme melk doet, roeren met het stokje tot je chocolade gesmolten is en je hebt een heerlijke kop chocomelk.
Ik denk wel dat je ze zelf kan maken hoor.

http://cdn.webshopapp.com/f/zz2op4/choc-o-lait-melk-chocolade-stick-1-pack.jpg

14

Ik vind dat altijd zoooooo leuk gezicht zo'n koekjespot!!

Zou jij mij misschien de verhoudingen kunnen geven hiervan??
Heb je zo'n grotere Hakpot genomen??

Misshcien nog een idee om een klein uitstekertje erbij aan te hangen??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

Ik heb eens gegoogeld en je kunt de chocosticks inderdaad makkelijk zelf maken. 30 gram per stokje. chocolade smelten eventueel kruiden etc erdoor (aspen spice, kaneel) in een ijsblokjesvorm doen en dan uitharden (niet vergeten het stokje erin te doen).
Ik ga het eens proberen. Bedankt voor je inspiratie!

@mamav2Boys; als je zoekt op bakerella laagjespot krijg je een heel topic. Er staan verschillende verhoudingen in dit topic, je kunt dan kijken welk jou het beste past, succes!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

16

Mamav2Boys schreef:

Zou jij mij misschien de verhoudingen kunnen geven hiervan??
Heb je zo'n grotere Hakpot genomen??

Ik gebruik potten van noordkrieken (van de aldi) al mijn taarten zijn dus gevuld met krieken de laatste tijd  ;)
en dit is het receptje
150gr bloem
½ tl bakpoeder
½ tl bicarbonaat
100gr havervlokken
50gr M&M’s
50gr bakvaste chocoladedruppels
55gr bruine suiker
55gr gewone suiker
40gr gehakte pecannoten

je moet wel elke laag goed aandrukken,
dan 60gr gesmolten boter en één losgeklopt ei toevoegen, alles goed mengen, 24 bolletjes maken (ik verdeel ze over 2 bakplaten) platdrukken en 15-20 minuten bakken op 180°C. heb het al verschillende keren uitgetest en ook door een vriendin laten uittesten (andere oven) en het lukt iedere keer prima.
groetjes

Leuk origineel idee...

Leuk origineel idee...

19

Supertof idee als alternatief voor suikerbonen!

20

Erg leuk idee en ziet er super uit!!!
Leuk zo met dat groen.
Heel vrolijk en orgineel.

S6 met de laatste loodjes

21

Iris,

Kan je misschien ook vertellen hoe je aan de groene m&m's komt?

22

ilsevanast schreef:

Iris,

Kan je misschien ook vertellen hoe je aan de groene m&m's komt?

Het zijn geen echte m&m's het zijn suikerbonen van het merk Vanparys, ze heten  mini confettis en de kleur die op de doos staat is grasgroen.
moet wel zeggen  ze zijn wel nie echt om te bakken, als je ze eenmaal bakt verliezen ze een beetje kleur en hier en daar barst er eentje open, ma da doet niks aan de smaak zalle ;) want ze blijven jammie!!!! en het kleurtje is toch vooral voor in de pot hé
Ik heb de mijne bij de AVA gehaald, weet niet of je van België of Nederland bent?
groetjes
Iris

23

Kom uit Nederland. Heb even gekeken op de website van vanparys, maar geen webshop helaas. Ik zal wel even googlen of ik elders wat kan bestellen. Kleurtje is inderdaad gaaf!

24

Nog een laatste vraagje dan:

Ben driftig op zoek naar de juiste maat pot. Heb al mooie stofjes uitgezocht. Je schrijft dat je de pot van de noordkrieken van Aldi gebruikt. Mag ik vragen wat de inhoud is van deze pot? Er zit hier nl. geen aldi in de buurt en moet dus even in een andere winkel kijken voor een pot met soortgelijke inhoud (qua grootte).

Bedankt alvast!

25

op de kriekenpot staat netto 680gr uitgelekt, 350gr.
ik heb hem eens tot het randje gevuld met water en er kan iets meer dan 700ml in,
omtrek (dikke deel) is 31cm en hij is 12.5cm hoog.
hopelijk ben je hier iets mee???