1

Onderwerp: Cake pops: Icing?

Hallo!

Ik begin mijn eerste post op dit forum meteen met een vraag. Ik ben namelijk eindelijk begonnen met het maken van cakepops. De balletjes staan nu heel mooi in de koelkast, tot nu toe is alles goed gelukt. Nu alleen nog de bekleding ervan! Ik weet wel dat je candy melts moet gebruiken, maar ik had even niet de mogelijkheid om online te gaan shoppen of om naar de Makro te gaan (de Sligro had niks). Volgens mijn vader kleurt chocolade grijs als je het niet goed smelt (en aangezien die smeltmethode nogal ingewikkeld klonk...), dacht ik dat ik misschien icing kon gebruiken. Ik heb een pot gekocht en wat kleurstof bij de Intratuin. Ik dacht namelijk dat er een vloeibaar goedje in de pot zou zitten, wat niet zo blijkt te zijn. Kan ik die cakepops wel gewoon bedekken met icing of gaat het niet werken?

Volgens mij ben ik nu heel dom, hahaha :P
Alvast bedankt!

Re: Cake pops: Icing?

Wat voor icing bedoel je? Icing is een verzamelnaam, zo heb je royal icing, ready to roll icing, buttercream icing etc etc

Bedoelde je dat je dacht dat kleurstof vloeibaar is? De kleurstof die geschikt is voor marsepein en fondant is of een pasta of een gel, vloeibare kleurtjes zijn niet geschikt omdat dit erg gaat plakken.
voor royal icing zou het wel kunnen, maar dan moet je dat wel met het water vervangen, anders wordt het te slap.

Dat chocolade grijs wordt... nog nooit gehoord, maar ik denk dat je vader bedoelt dat als je het niet goed verhit en terugkoelt, dat het dan zijn glans verliest. Is wat minder mooi, maar als je wilt experimenteren, kan het best met gewone chocolade hoor :Y een hoog cacaopercentage is overigens wel handig

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb de White Decorator Icing van Wilton. Ik dacht dus dat dat wat vloeibaarder zou zijn...
De kleurstof is vloeibaar, maar dat wist ik al :)

Ik heb het idee dat ik nu meer een soort van botercreme heb gekocht..

dat heb je ook :Y :S

je kunt er wel een taart mee afsmeren of compleet bekleden op de wilton manier :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ahh jammer.. Dan ga ik het denk ik toch maar met chocola proberen :)