Onderwerp: Ja ik ben ook nieuw!
Hallo allemaal,
Ik heb me na lang meegekeken te hebben nu eindelijk ook maar eens ingeschreven! Ik ben Leonie en woon in Italie. Alles wat maar met snoep, koek, taart en cake te maken heeft vind ik leuk om te maken en aangezien ik in Italie woon wist ik in het begin niet dat het bakken van taarten zo een groot succes was in Nederland. Ik vond het dan ook super om te ontdekken wat je allemaal in Nederland kunt bestellen voor de taartenhobby! Ik bestel via het internet en laat het dan bij mijn ouders afleveren en wanneer zij mij dan op komen zoeken nemen ze mn bestelling mee, dus helaas als ik iets snel nodig heb zit ik met een probleem
Ik maak al jaren traditionele italiaanse recepten voor de feestdagen, bijvoorbeeld colomba voor pasen, panettone voor kerst en natuurlijk de torta mimosa voor 'vrouwendag' (ja die heb je hier echt!). Daarnaast heb ik een heel handeltje opgezet voor de babà. Ik maak dan mini babà die ik vervolgens in potten bewaar...ook leuk als kerstcadeautje..
Naast mijn hobby voor alles wat maar zoet is ben ik ook hele weekenden bezig met pasta en pizza recepten. Daar kan ik gelukkig genoeg voor vinden aangezien Italie natuurlijk het land is voor deze gerechten.
Dit naast een fulltime baan en een kleine donder thuis vult mijn avonden en weekenden goed!
Groetjes
Leonie