1

Onderwerp: Vooraf Royal Icing en botercreme maken?

Hallo,

Aanstaande vrijdag ga ik voor een verjaardag cupcakes maken. Ik wil deze graag decoreren met royal icing en botercreme. Omdat ik donderdag helemaal geen tijd heb en vrijdag erg weinig, wil ik dit eigenlijk woensdagavond al voorbereiden. Kan dit? En zo ja, hoe kan ik het dan het beste bewaren? En dan met name de royal icing om te zorgen dat deze niet hard wordt.

Alvast bedankt!

Re: Vooraf Royal Icing en botercreme maken?

heb je de zoekfunctie gebruikt?

zoek op bewaren AND royal en de rubrieken decoreren en td algemeen selecteren en je vindt je antwoord :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ja hoor, dat kan prima. Icing in een luchtdichte doos met ook nog een laagje huishoudfolie erop (op de icing, en dan de deksel dicht) Botercreme ook afgesloten. Gewoon op kamertemp. als het toch voor de volgende dag is. Maak dan wel de ri met eiwitpoeder en niet met rauw eiwit.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

RI bewaar ik in plastiek potje, afgesloten, in de koelkast. Voor gebruik nog even doorroeren (ik neem altijd rauw eiwit..). Botercreme bewaar ik ook in de koelkast, als het op kamertemp is dan laat het zich niet zo makkelijk spuiten (toeven zakken dan makkelijker in).

5

kristien schreef:

RI bewaar ik in plastiek potje, afgesloten, in de koelkast. Voor gebruik nog even doorroeren (ik neem altijd rauw eiwit..). Botercreme bewaar ik ook in de koelkast, als het op kamertemp is dan laat het zich niet zo makkelijk spuiten (toeven zakken dan makkelijker in).

??? Bc uit de koelkast is juist veeel te hard om te spuiten. Of gebruik jij misschien margarine uit een kuipje? Dat wordt idd veel te slap.

If life gives you lemons, make lemoncurd.