1

Onderwerp: Lucht uit biscuit duwen?

Heb vandaag DE Teleac-cursus weer eens bekeken (verveelde me) en daar viel het me ineens op dat Petra zei dat, wanneer je de vulling op de biscuit deed, je niet te veel moest duwen/smeren omdat je dan de lucht uit de biscuit duwde. Is dit zo? Ik ben nu een jaar bezig en ben dit eigenlijk op het forum (nog) niet tegengekomen

2

Re: Lucht uit biscuit duwen?

ik duw het juist altijd een beetje aan omdat ik anders van de lucht bellen aan de randjes van de taart krijg. hmmmm  :think:  ik lees dus aandachtig mee

N-Joy Cakes

3

zodat hij niet meer lekker luchtig is hmmm...

Je heb vast wel eens in een mislukte biscuit geknepen, zo word het dan. Alleen dan is het natuurlijk wat minder hard geduwd. :+

Ik spuit mijn vulling met een sputzak er alijd op zodat hij lekker mooi en luchtig blijft. Ik begin aan de rand en ga zo naar binnen werken, het ziet eruit als een slakkenhuis. :D

Ik hoop dat je het een beetje snapt. :P

4

Aapie23 schreef:

zodat hij niet meer lekker luchtig is hmmm...

Je heb vast wel eens in een mislukte biscuit geknepen, zo word het dan. Alleen dan is het natuurlijk wat minder hard geduwd. :+

Ik spuit mijn vulling met een sputzak er alijd op zodat hij lekker mooi en luchtig blijft. Ik begin aan de rand en ga zo naar binnen werken, het ziet eruit als een slakkenhuis. :D

Ik hoop dat je het een beetje snapt. :P

Ja. net als bij CakeBoss, bedoel je toch? Ik smeer mijn vullingen altijd gewoon met een (palet)mes, maar vind het soms best wel lastig om de vulling gelijk te krijgen zodat de lagen ook mooi op elkaar liggen. Dat de taart dus niet scheef is/wordt.

5

Ik kan me niet voorstellen dat je door dat kleine beetje aandrukken, de lucht uit je biscuit drukt.  :/

Laat staan dat je de structuur veranderd. Maar misschien begrijp ik het verkeerd.  :)

6

Vizzstick schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat je door dat kleine beetje aandrukken, de lucht uit je biscuit drukt.  :/

Laat staan dat je de structuur veranderd. Maar misschien begrijp ik het verkeerd.  :)

Nee, je begrijpt het goed  ;) . Ik kan het me ook niet echt voorstellen, maar in de cursus wordt het wel zo verteld. Dat je dus tijdens het smeren van de vulling niet te veel met je mes oid moet duwen. Maar ik doe dat dus wel. Zeker met bc omdat ik anders de vulling niet goed gelijk krijg. Ik wilde eigenlijk weten hoe anderen hier over dachten en of het idd zo is.

7

Dan moet je volgens mij echt heel hard duwen en pletten. Misschien als je bc uit de koelkast er op wilt smeren....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Mirjam5 schreef:

Dan moet je volgens mij echt heel hard duwen en pletten. Misschien als je bc uit de koelkast er op wilt smeren....

Ghehe.. dat kan je dan geen smeren meer noemen maar meer kwakken denk ik.  :lol:

9

Ik duw de volgende plak bisquit wel altijd een beetje aan, anders gaat het later nazakken. Maar je moet het natuurlijk niet helemaal plat duwen. :rolleyes:

Groetjes, Elly

10

effe op gaan zitten om zeker te weten dat het stevig zit :lol:  :lol:

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Botercreme met koekkruimels is bij mij ook helemaal niet te spuiten. Ik vind het het lekkerst wanneer het een wat harde krokante laag wordt, dus veel koek en weinig botercreme.
De taart blijft hartstikke luchtig, dus kan me er ook niets bij voorstellen.
Misschien dat de bakmixen vroeger (want van wanneer is die cursus eigenlijk?) een ander, slapper soort biscuit maakten? ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Carien schreef:

Misschien dat de bakmixen vroeger (want van wanneer is die cursus eigenlijk?) een ander, slapper soort biscuit maakten? ;)

:D  Van vorig jaar! :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

tipsytaartje schreef:
Carien schreef:

:D  Van vorig jaar! :lol:

uhhh??? bestaat Teleac nog dan :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Ja, dat heet nu VrijeTijd-TV (ik ben van '68...).
Maar goed, ik heb mijn antwoord nu, denk ik  ;) . Ik ben dus niet de enige die het raar vond. Wat ik al zei..het viel me nu pas op, toen niet. Misschien omdat ik het in het afgelopen jaar dus ook nergens gezien had in topics of zo. Toen ik de cursus keek wist ik eigenlijk niet veel. Nu, na een jaar op het forum, al veel meer  :)

15

Esther68 schreef:

Nu, na een jaar op het forum, al veel meer  :)

:thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs