1

Onderwerp: wie heeft er tips voor mij.

Ik heb nu al een aantal taartjes gemaakt en die zijn al best strak alleen het onderste randje niet.

Hij valt als het ware naar binnen.

Ik heb hier hele mooie taarten voorbij zien komen die tot anderaan helemaal recht zijn.

Hoe krijg ik dat ook. Ik werk al met een smoother.

alvast bedankt,

Groetjes Aliene

2

Re: wie heeft er tips voor mij.

Ik kwam laatst een topic tegen van iemand die de taart bekleed, dan in zijn geheel omdraait (op een snijplank oid met crisco dacht ik) en dan de randjes naar onder wegwerkt

zie dat zelf niet zo zitten.
Smeer je onderin ook wel goed botercreme enzo?

3

Ik probeer hem zo recht mogelijk af te smeren.
En dan denk ik dat hij mooi recht is maar dan valt hij toch naar binnen.

De taart heeft dan ook al een poosje in de koelkast gestaan zodat de botercreme hard is.

4

probeer eens aan de onderkant een rolletje marsepein of fondant om de taart heen te leggen als een soort opvulling. Dan kun je de taart mooi tot aan de onderkant strak bekleden.

groeten Annemieke
Cake It

5

oke dat ga ik eens een keer proberen.

Ik heb nu geen foto bij de hand waar ik het op kan laten zien.
Heb er nu elke keer een randje overheen gemaakt, maar ik wil ook weleens een keer zonder rand maken.

ik snij de fondant altijd af met 1 cm uitsparing en dat druk ik er met een spatel onder, dat vind ik het mooiste effect, dan lijkt hij t/m de onderkand bekleed :Y

like it...love it....till you just can't resist !!!!

7

Als je een kartonnetje onder je taart doet, die je exact net zo groot maakt als de bovenkant van je kapsel, dan kun je het zo doen.

Bij het afsmeren hou je je taart op je hand (als een dienblad). Met het paletmes smeer je de botercreme langs de rand van het kartonnetje af aan de taart, daarmee vul je dus de spleet in de onderkant van je taart en smeer de taart rondom langs het karton af. Ik hoop dat je het snapt. Ik smeer altijd zo af (geleerd op een workshop van le beau gateau).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

dank jullie wel voor de tips

de taart voor de kerst is al een stuk beter gegaan.

waar is de foto dan??  :P

like it...love it....till you just can't resist !!!!

10 Laatst bewerkt door visje2009 (31-12-2010 16:26)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=128549

hier staat tie.

Alleen zie je de zijkant niet.

11

Als er een opening zit, dan maak vul ik het meestal op met een rolletje suikerpasta.