1

Onderwerp: Sinterklaasvulling met bijpassende frissere vulling?

Beste taartenbaksters,

Voor Sinterklaas wil ik graag een taart maken. Ik wil hem bekleden met marsepein en ik wil hem graag vullen met een "sinterklaasvulling" en een wat frissere vulling die er goed bij past.
Maar ik weet niet wat goed bij elkaar past. Hebben jullie goede ideeen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Ellen

2

Re: Sinterklaasvulling met bijpassende frissere vulling?

Ik had je vraag al verplaatst en een eigen topic gegeven nav je melding. Zal hem nu verwijderen..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Sorry, had ik niet gezien!
In ieder geval bedankt voor de moeite.

4

Ik begrijp niks van de dialoog over de plaats van deze vraag... dus ik antwoord gewoon hier ff:

Patidess mandarijn is lekker friszuur, heeft echt die 'tjingggg' van verse mandarijntjes!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

oh ja, mandarijntjes, helemaal van dit seizoen... Of anders iets met (gebakken) appeltjes of peer. Dat is erg lekker met een speculaas- of kaneelcreme, of spijsvulling.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

lemoncurd of sinaasappelcurd ?

7

pepernotenbotercreme, laagje speculoos en een laagje aardbei of frambozenjam. Die laatste geeft net een beetje frisse tegenhang.

8

Ik heb laatst een taartje gevuld met speculaas bavarois van mona met lemoncurd. Viel erg in de smaak. :Y

9

Wat een goede reacties, dankjulliewel!

Ik denk dat ik ga voor gebakken (zure) appeltjes op een dun laagje spijs en de taart afsmeer met een laagje botercrème met speculaaskruiden. 
En de volgende taart daarna ga ik zeker vullen met mandarijnbavarois! Ik heb namelijk al een potje mandarijn Patidess in huis, maar wist niet of hij echt lekker was.

Nogmaals dank!

10

Ga ook een taart maken. Maar kom ook niet uit de vulling. Dacht zet het hier neer wat ik wil want om nou weer apart een topic te openen.

Ik wil dus Botercreme doen met Schuddebuikjes en tweede laag kersenjam. Zat te denken om door de botercreme dan nog speculaaskruiden te doen. Maar wordt dat niet teveel???

11

Persoonlijk denk ik niet dat het dan teveel is, Teetje.
Maar als je er niet zeker over bent, kan je het ook heel subtiel houden. Dus niet zo veel speculaaskruiden in de botercrème doen.