1

Onderwerp: Florist staysoft?

Ik heb laatst een boek gekocht van Alan Dunn over suikerbloemen. Ik lees dat hij de suikerboeketten vaak steekt in florist stay-soft en dit op plastic (?) zet en het daarna op de taart plaatst.

Ik dacht in eerste instantie dat florist staysoft hetzelfde is als oase, maar dat blijkt niet het geval.

Is er iemand die mij kan vertellen wat het wel is en vooral waar in Nederland het verkrijgbaar is?

Alvast bedankt.

2

Re: Florist staysoft?

Ik vind alleen een Engelse omschrijving:

Stay Soft is used to add weight to floral arrangement bases, and its soft plasticine like texture can be used to fill small gap.

Als ik google op plaatjes lijkt het wel beetje op oase.

:think: ik weet het niet....

3

Nee, het is geen oase, het is kneedbare substantie, soort van zachtblijvende klei waar je je bloemen in steekt. Had er zelf vooral ruzie mee  :x  O-)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Nee, het is geen oase, het is kneedbare substantie, soort van zachtblijvende klei waar je je bloemen in steekt. Had er zelf vooral ruzie mee  :x  O-)

Hallo Marianne,

Bedankt voor de reactie. Kun je mij vertellen waar het in NL te koop is? En weet je eventueel een alternatief om een bloemboeket in op te bouwen?

Alvast bedankt.

5

Dat zit op een rol, oase fix (of zo iets) Het ziet eruit als dikke tape maar je kan het kneden, Kan je bij een tuincentrum kopen.

6

Wat zij ^^ zegt dus ;)

Ik heb uit engeland van dat witte steek"schuim" (styrofoam volgens mij), maar weet niet waar je die in nederland kan krijgen (òf je die in nederland kan krijgen eigenlijk  :think: )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga binnenkort even shoppen bij het tuincentrum.

8

Marianne schreef:

Wat zij ^^ zegt dus ;)

Ik heb uit engeland van dat witte steek"schuim" (styrofoam volgens mij), maar weet niet waar je die in nederland kan krijgen (òf je die in nederland kan krijgen eigenlijk  :think: )

Nee Marianne , die styrofoam zijn niet in Nederland te verkrijgen.
Jammer want zo'n goed spul is dat.

Ik vond die groene dikke plakkerige tape niet lekker werken, maar dat is mijn mening.
Ik werk liever met met ijzerdraden, lijk wel verslaafd :D
Gr. Madhuri