1

Onderwerp: 1-2-2 botercreme rozen toef, BAH!!

Nou las ik hier enthousiaste verhalen over de merenque botercreme(of hoe je dat ook schrijft).

Ik was nieuwschierig en wou dit ook proberen, wellicht was dat veel lekkerder ja.

Poging één mislukt :nooo. Het vloog hier bijna door de keuken waarna manlief zij. Hou op en kom naast mij zitten. (hij was flauw van de lawaai van de keukenmachine).

Maar goed ik wou dit kunnen en gisteren dus opnieuw geprobeerd en volgens mij is het gelukt, alleen ik vind het nergens naar smaken! :nooo  Bahh wat is dat vies. De smaak van schuimpjes maar dan veel zoeter en boteriger. Ja dat ik op zich logisch maar ik vind het maar niks hoor.  Vind de 1-1 botercreme lekkerder.

Maar ik heb toch even dat roosje geprobeerd, want dat vond ik zo mooi. Alles is van de cup cakes afgehaald en ligt nu in de vriezer. Ik zal eens bedenken gaan wat ik er mee ga doen.

Wat vinden jullie ervan? Zijn er nog tips, voor wat ik er mee kan doen en kwa smaak?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVQKJ4QI.jpg

Re: 1-2-2 botercreme rozen toef, BAH!!

ik vind 1:1 toef vies, alsin een hele hap vol boter en suiker is me iets te!

1:2:2 nooit geprobeerd maar bc op basis van banketbakkersroom(of van bc mix) wel erg lekker!

3

ik vind zelf de 1:1 smerig en gebruik liever de MBC omdat ik dit dan voor vulling en afsmeren kan gebruiken en ik vind de smaak ook veel lekkerder. je kan er natuurlijk gewoon patidess doorheen gooien of nu erg lekker de speculaaskruiden of schudebuikjes :P

N-Joy Cakes

4

ERG MOOIE TOEF! ik vind mbc wel erg lekker, maar over smaak valt niet te twisten

5

KirstenCakes schreef:

1:2:2 nooit geprobeerd maar bc op basis van banketbakkersroom(of van bc mix) wel erg lekker!

Doe je er dan banketbakkerroom mix door van dokter oetker? Of ook banketbakkersroom maken en die er door doen?

6

ik zweer bij de meringue.....
heerlijk met de smaken van patidess...vind er niets boterigs meer aan..maar ik mix wel heeellllllllllllllllll lang...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

7

ik gebruik regelmatig dit recept voor mijn toeven, en daar voeg ik dan een smaakje en/of een kleurtje aan toe, degenen die hem hebben geproeft vinden het erg lekker, stukke beter als 1:1 in ieder geval ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … ème+extra/

MBC wil ik binnenkort ook eens gaan proberen.  :Y

trouwens... mooie toef!  :thumb:

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

8

Ik vind mbc ook heerlijk, maar wel met een smaakje erdoor, b.v chocolade, hazelnootpasta, lemon-curd of pattides.

9

en hoe doen jullie die smaakjes er door heen? Zoals lemon curd? Wat is pattides precies? Net zo iets als kloppudding?

10

chocotoetje schreef:

ik gebruik regelmatig dit recept voor mijn toeven, en daar voeg ik dan een smaakje en/of een kleurtje aan toe, degenen die hem hebben geproeft vinden het erg lekker, stukke beter als 1:1 in ieder geval ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … ème+extra/

MBC wil ik binnenkort ook eens gaan proberen.  :Y

trouwens... mooie toef!  :thumb:

De link klinkt goed, dat zal ik ook eens gaan proberen. Dan hoef je dus ook geen rauwe eiwit te gebruiken.. Vind ik ook wel zo veilig.

Nog even een aanvulling, manlief vond het heerlijk... :Y

11

ik heb ff een linkje van de aardbeien patidess opgezocht voor je, dan kan je zien wat het is... :)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1711

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

12

okee :think:  dat zal ik eens proberen

13

slagroom patidess is ook heerlijk..die krijg ik hier niet aangesleept!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

14

IK heb de merengue botercreme nog nooit geprobeerd en de 1:1 vindt ik voor het vullen en een toef niet lekker. Zelf gebruik ik altijd deze http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … anache%29/ en vindt hem erg lekker.

Je toef is trouwens erg mooi

Groetjes, Renata

15

Renata75 schreef:

IK heb de merengue botercreme nog nooit geprobeerd en de 1:1 vindt ik voor het vullen en een toef niet lekker. Zelf gebruik ik altijd deze http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … anache%29/ en vindt hem erg lekker.

Je toef is trouwens erg mooi

Die klinkt lekker, zou je er ook een taart mee kunnen afsmeren?
Die moet ik ook proberen, haha :lol:
Is de toef op je foto ook hiervan gemaakt?

16

Hoeveel patides moet je er eigenlijk doorheen doen?
Zeg dat je 375 gram MBC hebt (ik noem maar wat)

Just a beginner, tips and tricks are always welcome!

17

Ik zou het niet weten, wellicht kun je even zoekenmachine  op het forum gebruiken? Misschien staat het ook wel onder recepten en anders even een topic starten.

18

Die klinkt lekker, zou je er ook een taart mee kunnen afsmeren?
Die moet ik ook proberen, haha lol
Is de toef op je foto ook hiervan gemaakt?

Ik weet niet of je er mee kunt afsmeren, er zit namelijk slagroom door. Voor het afsmeren gebruik ik altijd 1:1:1 (roomboter, margarine en suiker) Boter en margarine romig kloppen, suiker er in delen doorheen kloppen en daarna nog minstens 10  minuten mixen voor de juiste structuur. Hij is ook te gebruiken voor het vullen maar, ik hou niet van de suikerstructuur in mijn vulling. Het voordeel van de bc op basis van chocola is dat je er geen suiker bij hoeft te doen.
De toef op de foto is hier ook van gemaakt.

Hoeveel patides moet je er eigenlijk doorheen doen?

Ik kan je geen exacte hoeveelheden geven. Ik doe het zelf altijd naar smaak.  Rustig beginnen, je kunt dan altijd nog wat toevoegen.

Groetjes, Renata

19

jol_nda schreef:
KirstenCakes schreef:

Doe je er dan banketbakkerroom mix door van dokter oetker? Of ook banketbakkersroom maken en die er door doen?

Het recept staat geloof ik op de site onder botercreme extra.

Ik ehb banketbakkersroom van Soezie, en daar gaat dan boter en suiker doorheen, meer boter is makkelijker spuiten minder boter is vaak net ff lekkerder. licht er een beetje aan wat je gaat spuiten :)

20

okee, top. Nou ik heb weer genoeg te proberen. :Y

21 Laatst bewerkt door Reini (30-11-2010 13:19)

ik gebruik altijd MBC, zelfs voor af te smeren, vind ik persoonlijk minder boterig en niet zo plakkerig zoet. Maar ieder zijn eigen smaak

2 eiwitten en 120gram suiker, 250 melkerijboter. Dus de 1-2-3 MBC (anders is het nogal veel suiker vind ik in vergelijking met de boter)

PS: de toef is wel echt mooi hoor.  :Y  :Y

Ik ga vandaag voor de eerste keer de botercreme extra proberen, BBR en BC samen, kàn niet slecht zijn  :P

22

Reini schreef:

ik gebruik altijd MBC, zelfs voor af te smeren, vind ik persoonlijk minder boterig en niet zo plakkerig zoet. Maar ieder zijn eigen smaak

Ik dacht dat ik +/- zelfde recept gebruikte als op site maar bij mij is er de helft minder suiker merk ik nu op.

2 eiwitten en 120gram suiker, 250 melkerijboter. Ik dacht ook dat het de 1-2-3 BC genoemd werd.

Staat er mss een fout in het recept op de site? OF is dat nóg een ander? Lijkt me verder compleet zelfde werkwijze te zijn.

PS: de toef is wel echt mooi hoor.  :Y  :Y

Ik ga vandaag voor de eerste keer de botercreme extra proberen, BBR en BC samen, kàn niet slecht zijn  :P

Bedankt voor je complument, ben benieuwd hoe je banketbakkersroom botercreme toef smaakt. laat je dat weten?

23

ondertussen heb ik het recept nog eens gelezen en heb ik ook de opmerking gelezen die achter de boter staat: "420g voor de 1-2-3 verhouding"

oeps :-)

Ik heb dus mijn comment wat aangepast  ;)

Ik zal mijn kids laten proeven van de BBRBC (wauw wat een afkorting)