Onderwerp: Mijn botercreme

LET OP: OUD TOPIC

HAllo hallo iedereen,

Ik heb vorige week Botercreme MIX merk Funcakes gekocht, heb ik gebruik aanwijzing gevolgd, namelijk 100 GR poedersuiker+100 GR BOTERCREME MIX, meng beide en laat minste 1 uur staan, daarna heb ik geklopt met 250 GR boter, helaas is mijn botercreme niet gelukt, kreeg ik juist een "boter" mengsel die lijkt wel op lijm. Qua smaak is wel lekker zoet, helaas niet stevig als BOTERCREME.

Weten jullie hope dat kwam?

Alvast bedankt,

INDRI

2

Re: Mijn botercreme

MaakmijeenTaart schreef:

Ik heb vorige week Botercreme MIX merk Funcakes gekocht, heb ik gebruik aanwijzing gevolgd, namelijk 100 GR poedersuiker+100 GR BOTERCREME MIX, meng beide en laat minste 1 uur staan,

Heb je wel 200ml water toegevoegd??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

HAllo marianne,

JA, ik heb eerst, 200 ML water + 100 GR poeder suiker + 100 Gr Botercreme MIX samen geklopt, 1 uurtje laten staan, daarna met mixer weer 250 GR boter toegevoegd.
Mijn botercreme was een LIJM mengsel geworden : (   Ik weet niet wat ik anders fout gedaan heb.

Indri

het mengsel van de mix hoort inderdaad als lijm eruit te zien, dan met de boter erbij is het botercreme :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Heb je de mix, suiker en water geklopt? Is kwestie van roeren, meer niet. Dan heb je eerst een substantie die op behangplaksel lijkt.

Toen je de boter (wel roomboter toch? Uit een pakje? Geen kuipje oid) erbij hebt gedaan, hoe lang en hoe hoog (qua snelheid) heb je toen gemixt?

6

Heb je de boter wel eerst romig gemixt voor je deze door het bc mengsel heen mixte??

De boter moet je nl niet hard toevoegen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

HAllo Ilonka en Marianne,

Wow, verbaasd me hoe snel krijg ik reactie van jullie : ) BEDANKT!

Hmmm, ja, eerste megsel leek wel op behang lijm.... heb ik dus goed gedaan.

OH, dus boter moest ik eerst apart met mixer kloppen, nee dit heb ik niet gedaan. Mijn boter was toen al een beetje gesmolten, heb ik gelijk gemengd met BC behang mengsel, aha...
Hmmm misschien, dit was fout.

Ok, dus, boter, zacht, moet je eerst met mixer kloppen, ongeveer 10 minuten ofzo? daarna meng je met eerste mengsel, moet je ook met mixer kloppen of alleen maar roeren met houten lepel met geklopte boter?

BEdankt,

INDRI

8 Laatst bewerkt door Ottolien (29-11-2010 11:39)

Ik zelf mix de boter ong. een 10 à 15 minuten voor ik de "behanglijmspul" erbij gooi. En dan meng ik het nog 2x (na de eerste keer even de randen losschrapen) een minuutje ofzo.

Hopelijk lukt hij de volgende keer nu wel. Want hij is echt errug lekker :9

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Ik zorg dat mijn boter op kamertemperatuur is, voeg de boter bij de mix en mix 4 minuten op hoge snelheid; dan even schrapen langs de kanten en weer 4 minuten op hoge snelheid. Ik klop dus niet de boter vooraf, maar ik mix wel langer dan Ottolien. Effect is dus hetzelfde :P Lang kloppen :Y

soms gooi ik het er gewoon zo bij (als ik voor mezelf een taart maak en haast heb) en dan wat langer kloppen dan komt het goed maar als je aangeeft dat je boter al een beetje gesmolten is dan gaat het schiften en dan krijg je idd iets raars, het moet gewoon kamer temperatuur zijn dus zacht maar niet gesmolten.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola