1

Onderwerp: Hoeveel MBC voor een toef?

Hey iedereen!

Ik wil voor de sinterklaas naast een klein taartje ook wat CC maken.

Deze wilde ik met een toef decoreren. Hoe veel mbc heb ik nodig voor bijv. 6 cc's?

En kan ik dan ook nog gewoon een smaakje of bijv. gehakte kruidnootjes door de mbc doen?

alvast bedankt!

Just a beginner, tips and tricks are always welcome!

2

Re: Hoeveel MBC voor een toef?

Hoeveelheid weet ik niet, maar met gehakte kruidnootjes erdoor is het lastig om een mooie toef te spuiten. Misschien een hele bovenop doen?

3

Dat is misschien ook wel wat. Dankje!

Is er nog iemand die wel ongeveer de hoeveelheid weet die ik moet maken?

4

Het ligt er wel een beetje aan in welke verhouding je de mbc maakt en hoe groot je de toef maakt.
Ik gebruik eiwitpoeder en maak de mc 1-2-2/2,5. Ik heb aan 1 portie (met 5 gr poeder dus, te vergelijken met 1 eiwit) vaak net niet genoeg omdat er ook altijd nog wat in de zak en spuitmond blijft zitten. Ik gebruik voor 6 cc's dus zo'n 1,5 portie, dan heb ik zeker genoeg.

5

Dankjewel! Ik had nu erg veel gemaakt (onder het motto...het kan toch in de vriezer!) Dus ik had nu te veel! Dan weet ik nu iig hoeveel ik volgende keer kan maken!

Ik heb het met verse eiwitten gedaan. Als ik het met eiwit poeder doe...gaat dat heel anders?

Zou je met dat uit kunnen leggen hoe en wat?

6

Mij is geleerd met eiwitpoeder dus 5 gr poeder en dan water (hoeveelheid staat op de zak) toevoegen. Vervolgens goed doormixen en 1 uur laten rusten. Daarna precies het recept volgend (eiwit met suiker verwarmen enz enz enz)

N-Joy Cakes

7

Oke...dus dan maak je eerst het poeder vloeibaar en daarna neem je gewoon hetzelfde gewicht als bij de verse eieren?

Misschien is dat wel makkelijker dan verse eieren voor mij...ik ga het eens proberen! Dankjewel!!!

Je moet ook even bekijken of je machine zo'n kleine hoeveelheid wel aankan. Mijn Kenwood klopt pas echt lekker bij minimaal 3 eiwitten.
Eventueel kun je de mbc invriezen voor een andere keer.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Sarah84 schreef:

Oke...dus dan maak je eerst het poeder vloeibaar en daarna neem je gewoon hetzelfde gewicht als bij de verse eieren?

Misschien is dat wel makkelijker dan verse eieren voor mij...ik ga het eens proberen! Dankjewel!!!

de verhouding is 1:2:2
dus als je met eiwitpoeder 1 eiwit maak krijg je de volgende verhoudingen:
5 gr poeder + 30 gr water = 35 gram dus,
35 gr eiwit : 70 gr suiker : 70 gr boter

N-Joy Cakes

10

Dankjewel!

Ik ga het volgende week even uitproberen!!!!! Als de drukte van deze week voor de Sinterklaas voorbij is!