1

Onderwerp: Hoe stapelen

Dames,

vanavond vele vragen precies :
Ik zie hier prachtige stapels. Ik heb al veel gekeken en gelezen.
Als ik het goed begrijp steken jullie iets van"stokjes" in jullie taart en "bordjes" tussen de verschillende taarten?

I vraag me af: hoe eten/snijden jullie dat dan?

2 Laatst bewerkt door e.b.m. (04-11-2010 21:50)

Re: Hoe stapelen

Inderdaad stutten met dowels (zie de site van Tartacadabra voor de aantal per taart) en onder iedere laag een dubbel taartkartonnetje waarbij je de matte kanten tegen elkaar doet (dus de gladde kanten raken de taarten).

Ik zelf haal de lagen voor het snijden van elkaar af door met een grote spatel onder het taartkartonnetje te steken en zo de taartlaag op te liften.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3 Laatst bewerkt door e.b.m. (04-11-2010 21:51)

(Oeps, berichtje per ongeluk dubbel verzonden!)

4

Als je dan gaat snijden, en de taarten van elkaar haalt (en dan als aparte taarten snijdt?), wat doe je dan met die stokjes? Het lijkt me nl erg onhygienish om die er te gaan uitprutsen?

5

Met het snijden kom je die vanzelf tegen. Dus dat valt wel mee, hoor. Je gaat dus niet met je vingers IN de taart te wroeten ofzo.

6

Ik gebruik chocosticks en die kunnen de mensen gewoon opeten :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

instructies voor stapelen of het aansnijden van stapeltaarten, hebben weinig met bakken&vullen te maken

[move]---> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

welke chocosticks? zo van die micados? Die zijn toch erg dun, nee?

9

Ik heb een keer met kitkat gestut en een keer met chocofingers.
Vond KitKat fijner!

10

zo van die rechthoekige blokjes dat je zo ziet op de zijkant van taarten?

11

yep dat is vaak kitkat

12

Maar zo'n kitkat of chocostick, steek je die dan helemaal in 1 taartlaag? Ik had het idee dat je hem half boven in de taart schuift, en dan het kleinere taartje daar overheen duwt zodat ie daar ook half in steekt.

13

Nee, stokjes/kitkats (dowels) of wat dan ook in de onderste taart, dubbel kartonnetje er op, tweede taart erop met dowels oid er in, dan weer kartonnetjes en hupsakee nog een taart erop etc etc etc..
De stokjes maak je op de lengte van de hoogte van de taart. Niet langer of korter. Ze moeten de laag die er boven komt kunnen ondersteunen anders zakt de hele boel in elkaar.
Als je heel hoog gaat zou ik nog een lange dowel door het geheel steken maar dan moet je wel even een gat in je kartonnetjes knippen in het midden.

Life is what you bake it.

14

Oke, dank je! Nu is het me écht duidelijk :)

15

Ik gebruik van de AH excellent ook de chocosticks.
Dus geen moeilijk gedoe, gewoon lekker oppeuzelen als ze in je stukje taart zit! :9

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.