1

Onderwerp: Springvorm vraagje

Hoi hoi,

Ik heb een tijdje geleden bij de Xenos een springvorm gekocht, zo'n vierkante van 28 x 28 cm. Was maar 5 euro en wilde hem gebruiken bij de verjaardagen van mijn kinderen. Alleen nu las ik laatst dat springvormen niet geschikt zijn voor de biscuit omdat het door de randen loopt. Tja... das natuurlijk niet handig.
Zou ik het kunnen oplossen door bakpapier erin te doen en dan helemaal rondom (binnenkant) te bedekken?
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft...

Groetjes!

2

Re: Springvorm vraagje

Ik heb ook zo een springvorm gekocht bij de Xenos, en heb hem heel erg snel weer terug gebracht :mad: . De vorm was bij mij helemaal krom en kon er dus helemaal niks mee... Hier vertelde ze in de winkel dat ze ze veel etrug kregen dus let goed op....... Of het werkt met bakpapier kan ik je niet zeggen. Succes

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

3

Hmm... ik kan 'm helaas niet meer terug brengen. Is echt al wat maandjes geleden dat ik 'm kocht. Nou, misschien maak ik dan maar een vierkante appeltaart of zo  :lol:

4

Ik heb al vaak een biscuit gebakken in een springvorm hoor. Gaat prima!
Als het goed is, is je biscuitbeslag echt niet zo dun dat het er meteen uitloopt.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Sonj@ schreef:

Als het goed is, is je biscuitbeslag echt niet zo dun dat het er meteen uitloopt.

Dat klopt ook hoor, ik gebruik ook altijd een springvorm, maar deze van de xenos is gewoon wat mis mee ;)

groetjes Nancy

6

timana schreef:
Sonj@ schreef:

Dat klopt ook hoor, ik gebruik ook altijd een springvorm, maar deze van de xenos is gewoon wat mis mee ;)

Ik heb een vierkante van de Xenos en die is inderdaad ook niet helemaal recht.... maar niet zo erg dat het beslag eruitloopt gelukkig.

Hopelijk brengt de sint een mooie vierkante bakvorm voor me mee. Ik ben nl. wel heeeeel lief geweest  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

:lol:

groetjes Nancy

8

Heb ook de vierkante van de xenos. Beslag loopt er bij mij ook wel wat uit. Ik laat het bakpapier iets over de  bodem heenlopen. Het beslag drukt dit wel naar beneden waardor het op deze manier wel goed gaat.

9

Ik heb ook de vierkanten bakvormen van de xenos, ze zijn niet fantastisch maar ze functioneren prima, zeker bij appeltaart want dat deeg druk je er goed dik tegen aan, en ik zorg inderdaad ook dat er altijd iets van bakpapier in zit.

succes