1

Onderwerp: BC van mix, hoelang buiten koelkast houdbaar?

Zoals het onderwerp al aangeeft; hoelang kun je bc van de funcakesmix buiten de koelkast bewaren?

Ik heb nog een restje dat sinds vorig weekend op het aanrecht heeft gestaan. (vergeten in de koelkast te doen) Kan ik dat nog gebruiken, of beter van niet?
Het is gemaakt van half blueband en half roomboter.

Dat is toch een TAART waard!

2

Re: BC van mix, hoelang buiten koelkast houdbaar?

Niemand???

3

Ze zeggen dat het max. 7 dgn buiten de koelkast kan. Heb het zelf nog niet geprobeerd, meestal is het dan al op bij mij. Maar als het voor iemand anders is , zou ik het zelf persoonlijk niet meer gebruiken.

groetjes véronique

4

Ik heb zojuist botercreme gegeten die 3 dagen buiten de koelkast heeft gelegen en smaakte nog erg lekker :) Maar persoonlijk zou ik de BC niet heel veel langer buiten de koelkast bewaren, helemaal niet als het inderdaad voor een taart van een ander is.

ik heb een keer voor de lol een taart gemaakt en gewoon neergezet. Na ik meen dat ik hem na bijna 2 weken had weggegooid, toen zat er dus flink schimmel op (dat was echt de bc van mix :Y) en Bien had ook die taart gemaakt, en heeft hem eerder weggegooid en toen zat er ook al schimmel op, ik dacht een dag of 7 of 10.
Ik zou nooit, botercreme van mix 7 dagen buiten de koelkast bewaren  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Als het niet nodig is, dan gewoon niet buiten de koelkast bewaren; dan weet je het tenminste zeker. :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb hem inderdaad maar weggegooid. De smaak was nog wel goed en geen schimmel zichtbaar, maar durfde het toch niet meer aan.
Goede les om de volgende keer de bc toch maar in de koelkast te bewaren.  :rolleyes:

8

Sterker nog, als ik ik botercreme van de mix over heb, gooi ik het in de vriezer. Meestal gebruik ik het alsnog binnen een maand. Nachtje in de koelkast ontdooien en weer goed opmixen, want het vocht kan een beetje eruit schiften.

I'm not fat, I'm just short for my weight

9

Ik heb tot nu toe ieder weekend nog een taart (of meerdere taarten) gemaakt, dus ik hoef de bc ook niet zo heel lang te bewaren. Maar als er wat langer tussen gaat zitten, zal ik de tip van het invriezen onthouden!