1

Onderwerp: ik mis bij tabellen hoeveelheden voor cup cake

Hallo !

Normaal maak ik met cakemix (mix, eieren, boter, suiker) cup cakejes.
Nu wil ik een keer met biscuit mix cup cakjes maken maar ik zie dat bij de "tabellen" niets is ingevuld voor cup cakejes.
Wanneer ik 20 cup cakjes wil bakken hoeveel biscuitmix, water en ei heb ik dan nodig ?
Ik neem aan dat wanneer ik deze aantallen weet ik in veelvoud van alles ook kan vermenigvuldigen ??

Groetjes Margo

2

Re: ik mis bij tabellen hoeveelheden voor cup cake

Zelf geen ervaring maar cupcakes maken met biscuitmix lijkt me niet zo lekker. Ik denk dat het te droog is, en een cupcake hoort toch wel een beetje smeuïg te zijn.  :)

qua hoeveelheid zou ik het ook niet weten aangezien biscuitbeslag anders rijst dan cakebeslag.

wat zou jij dan gebruiken ?

4 Laatst bewerkt door djehr (27-11-2010 14:28)

de cupcakemix  ;)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1936

5

Of het recept van Nigella Lawson; die gebruik ik zelf altijd.  :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Ik maak niet zo super vaak cupcakes maar ik heb het een keer met de mix gedaan en met 4/4 cakebeslag(=gelijke delen boter suiker bloem en ei). Bij de recepten hiernaast staan ook een aantal variaties die je kan proberen.

Je kan het wel met biscuit proberen maar de meeste reactie hier op het forum zeggen dat dat niet lekker wordt.
Wat is de reden dat je iets anders wilt dan cakemix?

Mijn schoonmoeder gaat met pensioen. Zij werkt op een school en wil graag trakteren.......320 cup cakjes dus ik dacht biscuit mix is lekker makkelijk, geen boter en suiker, maar ik heb al door dat dat geen succes zal worden. Ik denk dat ik de 5 kg cupcake mix ga bestellen.
Of ik de klus ga aan nemen weet ik nog niet hoor, het is wel heel veel werk. Ben nu bezig om alles op een rijtje te zetten.

Astrid73 schreef:

zij heeft toch dat kookprogramma, geweldig is zij !!

9

margo teunis schreef:

Mijn schoonmoeder gaat met pensioen. Zij werkt op een school en wil graag trakteren.......320 cup cakjes

Of ik de klus ga aan nemen weet ik nog niet hoor, het is wel heel veel werk. Ben nu bezig om alles op een rijtje te zetten.

Je kunt ze ook in partijen maken en invriezen (kan ook als ze gedecoreerd zijn). dan is het niet zoveel in 1x.

10 Laatst bewerkt door Vizzstick (27-11-2010 14:46)

margo teunis schreef:

Mijn schoonmoeder gaat met pensioen. Zij werkt op een school en wil graag trakteren.......320 cup cakjes dus ik dacht biscuit mix is lekker makkelijk, geen boter en suiker, maar ik heb al door dat dat geen succes zal worden. Ik denk dat ik de 5 kg cupcake mix ga bestellen.

In dat geval zou ik lekker voor de cupcakemix gaan. Daar kan weinig mee fout gaan in meten en wegen en gaat sneller.  :)

320 zijn er wel een hoop zeg. Mocht je het gaan doen dan heel veel succes.  ;) En wat Djehr zegt, beetje verspreiden houd het leuk denk ik.

11

man lief riep al '; "neem wel 1 dag vrij, kom ik je helpen " het is zijn moeder..... we gaan het zien !!
Dank voor jullie reactie

12

Saampjes is het best goed te doen :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

13

Die wil ik ook gaan proberen hoeveel cupcakes kan je daarmee vulle?? Alvast bedankt  :thumb:

Astrid73 schreef:

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!